گزارش| ابتلای کارگران پتروشیمی ارومیه به کووید-۱۹ تأیید شد / پتروشیمی ارومیه چه چیزی را تکذیب می‌کند؟

در حالی که مدیرعامل مجتمع پتروشیمی ارومیه ابتلای کارکنان این مجتمع به کرونا را تکذیب می‌کند، مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با ارسال نامه‌ای به استاندار ابتلای کارگران پتروشیمی ارومیه به کووید-۱۹ را تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ مبنی بر ابتلای ۳۷ نفر به ویروس کرونا از زبان نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس منتشر شد، در این گزارش یکی از کارگران این مجتمع نیز آمار ارائه شده را تایید و عنوان کرده بود که بیش از ۴۰ نفر از کارگران پتروشیمی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

این در حالی است که مدیرعامل مجتمع پتروشیمی ارومیه آمار ارائه شده نماینده ارومیه در مجلس، در خصوص شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پتروشیمی ارومیه را به شدت تکذیب کرده بود.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی ارومیه با اظهار بی‌خبری از شمار مبتلایان به ویروس کرونا گفت: اینکه ادعا می‌شود ۳۷ نفر از کارگران پتروشیمی ارومیه مبتلا به کرونا شده‌اند، بنده به عنوان مدیرعامل این مجتمع از چنین آماری اطلاع ندارم.

کریم دلجوان بیان کرد: مجتمع پتروشیمی ارومیه از سال ۷۴ مشغول فعالیت بوده و باید به صورت پیوسته و شبانه‌روزی فعالیت کند چون توقف روند فعالیت آن، سبب می‌شود که راه‌اندازی مجدد آن یک هفته تا ۱۰ روز به تاخیر افتد.

وی با تاکید بر اینکه پروتکل‌های بهداشتی در این مجتمع به خوبی رعایت می‌شود افزود: در واحد پتروشیمی ارومیه پروتکل‌های بهداشتی بیش از سایر واحد رعایت می‌شود و قوانین سخت‌گیرانه‌ای دارد.

کریم دلجوان اظهار داشت: مدیریت پتروشیمی ارومیه برای پیشگیری از ابتلای کارکنان خود به ویروس کرونا با هماهنگی کادر پزشکی در آغاز سال جاری اقدام به انجام تست کرونا از کارکنان خود کرد.

وی افزود: بر‌اساس اعلام کادر پزشکی، تعدادی از کارکنان این مجتمع مشکوک به ویروس کرونا اعلام شدند که مدیریت شرکت به منظور پیشگیری از ابتلای دیگر کارکنان، آنان را از کار منفک و از آن‌ها خواست در منزل به درمان خود ادامه دهند.

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه گفت: در صورتی‌که آزمایشات مذکور انجام نمی‌شد این احتمال وجود داشت که بسیاری از کارکنان توسط همکاران ناقل به ویروس مبتلا شوند که اقدام مدیریت قابل تقدیر است. هیچ یک از کارکنانی که تست آنها مثبت اعلام شد از کارمندان بهره‌برداری و فعالیت بخش‌های تولیدی شرکت نبوده و تولید به صورت مستمر تداوم داشته و دارد.

دلجوان گفت: پتروشیمی ارومیه به شماره ۱۲۱۱۰۵۶۴ در اداره بهداشت ثبت شده و تمامی پروتکل‌های اداره بهداشت را در شرکت با حساسیت بالا دنبال می‌کند. تاکنون هیچ مورد مشکوکی که منجر به بستری در بیمارستان، به جزء یک مورد رئیس مجتمع وجود نداشته است.

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه گفت: در پتروشیمی ارومیه اقدام سخت‌گیرانه‌ای در دستور کار قرار گرفت و در کنار تب‌سنجی از تمامی کارکنان و کارگران شاغل در بدو ورود تست اکسیژن خون اخذ شده و تمامی پروتکل‌های اداری و بهداشتی با حساسیت بالایی اجرا می شود.

پس از این گزارش نیز، امروز مدیر کل تعاون و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌غربی با ارسال نامه‌ای به استاندار، این موضوع را تائید کرد.

به دنبال مصاحبه نادر قاضی‌پور در ارومیه درباره ابتلای ۳۷  نفر از کارکنان و کارگران پتروشیمی ارومیه به ویروس کووید-۱۹، مدیر کل تعاون و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌غربی با ارسال نامه‌ای به استاندار، این موضوع را تائید کرد.

در این نامه آمده است که ۲۰۹ نفر در مجتمع مذکور مشغول به کار بوده و در آخرین تست کووید – ۱۹ که از ۶۰ نفر انجام گرفته است، ۳۸ مورد مثبت بوده است.

 

https://ipna.news/149485کپی شد!
منبع