پیشرفت ۹۶ درصدی پروژه الفین پتروشیمی ایلام/ پروژه شیرین سازی آماده بهره برداری است

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: پروژه‌ی شیرین‌سازی(SRU) شرکت تکمیل و آماده بهره‌برداری توسط رئیس جمهور است و پروژه‌ی الفین نیز با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل تکمیل و پیش‌ راه‌اندازی است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛،حجت الاسلام و المسلمین “الله نور کریمی تبار” نماینده ولی فقیه در استان، در دیدار مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام، اظهار کرد: برای افتتاح و راه‌اندازی فاز دوم پتروشیمی ایلام نیازمند اقدام عملی و حرکت جهادی در سال “جهش تولید” هستیم.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص پرهیز از خام‌فروشی و تکمیل چرخه‌ی تولید و ایجاد صنایع پایین‌دستی، گفت: با توجه به محدودیت‌های فروش نفت ناگزیر از تولید و فروش محصولات پتروشیمی هستیم.
امام جمعه ایلام مشکلات اقتصادی و بیکاری را معضل فراروی مسئولان استان عنوان کرد و افزود:پتروشیمی ایلام و دیگر شرکت‌های نفت و گاز بر اساس عدالت در به کارگیری از ظرفیت نیروهای متخصص بومی در پروژه‌ها بیش از پیش استفاده نمایند.
نماینده‌ی‌ ولی فقیه در استان ، گفت: مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام را فردی باتجربه و از جانبازان سرافراز دفاع مقدس دانست و اظهار امیدواری کرد:امیواریم با تکیه بر تجربه‌ و مدیریت جهادی مدیرعامل که از جانبازان دوران دفاع مقدس است و تلاش و توان متخصصان بومی استان و کارکنان و کارگران، فاز دوم این شرکت در موعد مقرر بهره‌برداری شود.
مهندس “حسن نجفی سمنانی” مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام در این دیدار با تقدیر از نقش پررنگ امام جمعه ایلام در جهت ایجاد پویش همدلی و امید و کمک به کسب و کارها و نیازمندان آسیب‌دیده از بیماری کرونا گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام “جهش تولید” نام‌گذاری شده است رکورد تولید مستمر روزانه با اخذ ۳۵ تن خوراک در ساعت شکسته شد.
وی با بیان اینکه از سال ۸۶ تا ۸۹ به عنوان مدیر عامل پالایشگاه گاز در ایلام حضور داشته‌ و به عنوان یک خدمت‌گزار با شناخت و آگاهی وارد پتروشیمی شده‌ام، افزود: نیروهای متخصص بومی و کارشناسان فنی در واحد الفین تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا واحد الفین در سریع‌ترین زمان ممکن بهره‌برداری و در مدار تولید قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام، صنعت پتروشیمی را پیشران توسعه‌ی کشور و استان عنوان کرد و افزود:با تکمیل چرخه‌ی تولید و راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی و خلق ارزش افزوده، توسعه‌ی اقتصادی و اجتماعی و اشتغال و تولید پایدار در ایلام دور از ذهن نیست.

نجفی افزود:پتروشیمی ایلام با اخذ گواهینامه‌های بین‌المللی تضمین کیفیت بر اساس استانداردهای(IMS) و دریافت تندیس سیمین صنعت سبز به عنوان یک صنعت پاک در کشور مطرح است.
نجفی با بیان اینکه پروژه‌ی شیرین‌سازی(SRU) تکمیل و آماده بهره‌برداری توسط رئیسجمهور است، افزود:پروژه‌ی الفین نیز با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل تکمیل و پیش‌ راه‌اندازی است.
وی ادامه داد: بخش گرم ( hot section )واحد الفین راه‌اندازی شده و قسمت سرد (cold section) نیز در حال انجام مراحل راه‌اندازی است.
مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام تاکید کرد: هر گونه استخدام و بکارگیری نیروی انسانی در این شرکت منوط به طی مراحل گزینشی و آزمون استخدامی مورد تایید صنعت پتروشیمی و اداره کار است.
وی آینده‌ی پتروشیمی ایلام را متعلق به نیروهای بومی استان دانست و گفت:چشم‌انداز شرکت به گونه‌ای تدوین و طراحی شده است که در سال‌های پیش‌رو و با راه‌اندازی پروژه‌ها نیروهای بومی استان سکاندار مدیریت این مجتمع می‌شوند.
نجفی از همراهی صمیمانه نماینده‌ی ولی فقیه در استان و استاندار ایلام تقدیر کرد و از حجت‌الاسلام کریمی‌تبار برای بازدید از پتروشیمی ایلام پس از شکست کرونا دعوت کرد.

https://ipna.news/149480کپی شد!
منبع