ظروف بسته‌بندی مایعات ضدعفونی‌کننده‌ تامین میشود

ظروف مورد نیاز برای بسته‌بندی مایعات ضدعفونی‌کننده، با همکاری انجمن ملی پلاستیک، دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، بورس کالا و سایر نهادهای ذیربط تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ سعید ترکمان، رئیس هیئت مدیره انجمن ملی پلاستیک درباره اقدام‌های کارگروه مبارزه با کرونای این انجمن و فعالیت اعضای این تشکل اظهار کرد: در روزهای ابتدایی شیوع این ویروس شاهد رشد جدی تقاضا برای مایعات ضدعفونی کننده بودیم که به‌رغم تولید بالای آنها، ظرف برای بسته‌بندی به‌صورت کامل فراهم نبود. همین موضوع سبب شد با ایجاد کارگروهی برای حل این مشکل، ابتدا اطلاعات نزدیک به ۲ هزار شرکت تولیدی این محصولات و کالاهای مشابه استخراج و سپس اقدام به راستی‌آزمایی آن‌ها شود.

وی با اشاره به همکاری انجمن با دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی افزود: نتیجه این بررسی‌ها به شناسایی نزدیک به ۲۴۰ شرکت به عنوان تولیدکننده فعال منتج و اطلاعات مورد نیاز آنها دسته‌بندی و به تفکیک به ارگان‌های درگیر با شیوع این ویروس ارائه شد که با تلاش‌های انجام‌شده و با همکاری و تعامل شرکت‌ها و نهادهای ذی‌ربط، مشکل تأمین ظروف برای بسته‌بندی مایعات ضدعفونی‌کننده مرتفع شده است.

ترکمان ادامه داد: تولیدکنندگان اسپان‌باند یا همان کالاهای اصلی برای تولید ماسک و گان‌های بیمارستانی که از پارچه‌های غیربافتنی استفاده می‌کنند نیز بررسی شدند و با پیگیری‌های انجام‌شده، صادرات آنها ممنوع شد و تولید حداکثری در این واحدها صورت گرفت.

https://ipna.news/149432کپی شد!
منبع