صنعت پتروشیمی پیشران توسعه کشور است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت پتروشیمی به‌عنوان صنعتی پایدار و جذاب، نقش مهمی در نظام اقتصادی کشور دارد و با بهره‌گیری از منابع موجود در مسیر توسعه، خلق ارزش می‎کند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ صنعت پتروشیمی را پیشران بخش اقتصادی کشور دانست و گفت: این صنعت نقش بسیار مهمی در روند توسعه کشور دارد و در صورتی که لکوموتیو این صنعت پویا، به‌خوبی حرکت کند، می‌تواند قطار توسعه اقتصادی و صنعتی کشور را با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده با سرعت بیشتری حرکت دهد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در چند سال آینده سهم صنعت پتروشیمی ایران از کل تولید محصولات پتروشیمی دنیا به‌طور چشمگیری افزایش خواهد یافت و رسیدن به این هدف مهم نیازمند عزمی ملی و تعامل و همکاری است. اگر بتوان در سال جهش تولید با همکاری، برنامه‌های توسعه‌ای را محقق کرد بدون تردید ایران قطب قدرتمندی در صنعت پتروشیمی جهان در سال‌های آینده خواهد بود.

این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه حمایت مجلس و دولت از این صنعت در کنار ایجاد امنیت، ثبات و شفافیت در سیاست‌های اقتصادی تنها راه رسیدن این صنعت به پیشرفت و توسعه است، تصریح کرد: تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به‌عنوان راهبردی مهم سرلوحه فعالان صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران است و باید به‌منظور جلوگیری از خام‌فروشی به‌دنبال تکمیل زنجیره ارزش و آسان‌سازی مسیر رونق تولید و صادرات محصولات نهایی بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این صنعت در سال‌های اخیر از صنایع پیشتاز در مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و کاهش خام‌فروشی بوده است و جا دارد بیش از این از ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف این صنعت بهره بگیریم.

وی تأکید کرد: اکنون صنعت پتروشیمی ایران به‌عنوان صنعتی ارزش‌آفرین و مهم حمایت تمام ارکان نظام را دارد و با وجود اینکه برخی محدودیت‌ها برای این صنعت به‌واسطه تحریم‌ها وجود دارد، افزایش میزان تولید و نیز روند توسعه طرح‌های توسعه‌ای بیانگر سربلندی این صنعت است.

https://ipna.news/149394کپی شد!
منبع