پتروشیمی‌ها حق اخراج پرسنل رامشیری به‌علت بیماری ویروس کرونا را ندارند

پتروشیمی‌ها حق اخراج پرسنل رامشیری به‌علت بیماری ویروس کرونا در این شهر را ندارند پرسنل رامشیری شاغل در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تا زمانی که شرایط به حالت عادی برگردد باید به سر کار نروند و حقوقشان برقرار باشد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ وضعیت شهرستان رامشیر به‌گونه‌ای شد که مسئولان و مردم خوزستان را ناگهان نگران کرد. ماجرا از آنجا آغاز شد که پس از برگزاری چند مراسم ازدواج ناگهان چندین مورد مثبت کرونا در رامشیر خود را نشان داد.

در چند روز گذشته رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز و همچنین استاندار خوزستان و سایر مسئولان مرتبط روی وضعیت این شهر تمرکز کرده‌اند و با قرنطینه و محدودیت‌هایی سبب شده‌اند مشکلات تا حدود زیادی کنترل شود.

با استاندار خوزستان در زمینه رامشیر گفت‌وگویی داشتیم و او به سؤالات خبرنگار تسنیم درباره وضعیت رامشیر پاسخ داد.

غلامرضا شریعتی اظهار داشت: به‌علت بی‌احتیاطی‌هایی که در شهرستان رامشیر در روز ۱۳ فروردین ماه در روستاهای مطبگ، رمیله و اقدام به چادر‌زنی در روستای طبره شد، با طغیانی از مبتلایان ویروس کرونا در شهرستان رامشیر مواجه شدیم و مشکلات جدی را در شهرستان و استان خوزستان به وجود آورده است.

استاندار خوزستان افزود: تا کنون این بیماری در شهرستان رامشیر مرگ‌ومیر چندانی نداشته و مهم‌ترین مسئله در اپیدمی کنترل مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری و بعد از آن جلوگیری از مبتلا شدن به این بیماری است، و پس از طغیانی که از این بیماری در رامشیر مواجه شدیم ستاد مقابله با ویروس کرونا وارد کار شده روستاهایی را که مبتلا داشتند قرنطینه کردند.

غلامرضا شریعتی گفت: در شهرستان رامشیر تعداد مبتلایان از ابتدا تا کنون بیش از ۸۰ مورد گزارش شده است که تعدادی از آنها بهبود سفتند و تعدادی از آنها بستری هستند همچنین مورد بدحال در رامشیر  وخیم تا کنون گزارش نشده است، همچنین در رامشیر یک  نوزاد سه‌روزه به این بیماری مبتلا شده است و اکنون حال عمومی او مساعد است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اوضاع مبتلایان در رامشیر علی‌رغم طغیان در حالت کنترل است تصریح کرد: باید همه‌جانبه تلاش کرد تا هرچه زودتر این طغیان کنترل شود و همه مبتلایان روستاهای رامشیر در قرنطینه خانگی هستند و لوازم ضروری و مواد غذایی آنها نیز در حد توان در حال تأمین می‌شود.

شریعتی بیان داشت: برخی از  شهروندان رامشیری به‌دلیل قرابت و خویشاوندی با روستاهایی که مبتلا به ویروس کرونا داشتند رفت‌وآمد نکنند و در خانه بمانند، و تصمیم گرفته شده است که بازار به‌طور کامل و به‌مدت یک هفته تعطیل شود و در ادارات در رامشیر فقط‌ ۲۰درصد از پرسنل‌ها و به‌صورت کشیک حضور پیدا کنند.

پتروشیمی‌ها حق اخراج پرسنل رامشیری به‌علت طغیان ویروس کرونا در این شهر را ندارند

استاندار خوزستان با اشاره به اخراج تعدادی از پرسنل رامشیری در پتروشیمی‌ها گفت: پتروشیمی‌ها حق اخراج پرسنل رامشیری به‌علت طغیان ویروس کرونا در این شهر را ندارند و پرسنل شاغل در منطقه ویژه اقتصادی رامشیری تا زمانی که شرایط به حالت عادی برگردد به سر کار نروند و حقوقشان برقرار باشد.

فرمانداران بندر ماهشهر و رامشیر موظف هستند مسئله عدم اخراج کارگران و پرسنل رامشیری را دنبال و دستور را اجرایی کنند و پتروشیمی و همچنین شرکت‌های حمل بار نباید چنین مواردی را اجرا کنند، پرسنل فعلاً حضور پیدا نکنند و با پرداخت حقوق باشد تا شرایط مبتلایان در رامشیر به حالت ثابت برگردد.

https://ipna.news/149363کپی شد!
منبع