طرح جامع غربالگری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اجرا می‌شود

بیرانوند با اشاره به اهمیت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و تردد زیاد کارکنان این صنایع در این منطقه گفت: طرح جامع غربالگری و پایش افراد در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ بیرانوند شب گذشته پس از پایان جلسه شورای تامین شهرستان بندرماهشهر، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بندر ماهشهر علاوه بر اینکه دومین شهرستان در استان به لحاظ گسترش و حاشیه‌نشینی است، میزبان تعداد زیادی از کارگران شهرستان‌های همجاور بوده و به‌صورت روزانه سه هزار کامیون و راننده وارد شهرستان می‌شود که تمهیدات بیشتری برای مقابله با ویروس کرونا را می‌طلبد.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر با تاکید بر اجرای اقدامات جدی شورای تامین شهرستان افزود: شورای تامین از همان ابتدا با تشکیل جلسات مداوم تمام دستگاه‌ها، شهرستان را جهت مقابله با ویروس کرونا بسیج کرد.

وث اضافه کرد: به جرات می‌توان گفت که شهرستان بندرماهشهر در حوزه درمان یکی از شهرستان‌های پیشرو و موفق در کشور بوده و از نظر آماری تعداد فوت‌شدگان نسبت به مبتلایان در مقایسه با سایر نقاط کشور کمتر است که این خود یک نکته کلیدی در درمان بوده است.

بیرانوند به یکی دیگر از مصوبات شورای تامین استان اشاره کرد و اذعان داشت: به‌منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا، قرار است قراردادی با یکی از هتل‌های منطقه بسته شود تا کسانی که مشکوک به ویروس کرونا بوده یا تحت درمان و مراقبت قرار گرفته‌اند، دوران نقاهت خود را در آنجا سپری کنند.

وی با اشاره به پایان تعطیلات نوروز از طرح غربالگری کلی منطقه ویژه اقتصادی خبر داد و عنوان کرد: باید یک پایش و غربالگری کلی در منطقه ویژه از سوی مسئولان این شرکت‌ها صورت گیرد و علاوه بر آن نیروهایی که از خارج شهرستان یا سایر استان‌ به منطقه بازگشته‌اند، تنها با داشتن کارت سلامت از بهداشت و درمان بندرماهشهر مجاز به حضور در محل کار هستند.

رئیس شورای تامین شهرستان بندرماهشهر ادامه داد: تا به امروز اصناف و مردم همکاری خوبی برای جلوگیری از گسترش این بیماری داشته‌اند که جا دارد در اینجا از همه آنها تشکر کنم.

وی خاطرنشان کرد: روز سیزده به‌در روز طبیعت است و طبق سنت همه ساله مردم به بیرون می‌روند که امسال شرایط خیلی متفاوت است و از همه مردم می‌خواهیم برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بماند که این زنجیره انتقال ادامه پیدا نکند و در پایان باید بگویم تمام محدودیت‌هایی که در این مدت انجام داده ایم فقط و فقط برای سلامتی شهروندان و همه مردم بوده است.

https://ipna.news/149043کپی شد!