خط آسیب دیده واحد متانول پتروشیمی بوشهر در دست تعمیر است

سخنگوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه حادثه آسیب دیدن شیر صنعتی رابط بین واحدهای متانول و واحد تولید اکسیژن در مجتمع پتروشیمی بوشهر، هیچ‌گونه تلفات انسانی در پی نداشته است، گفت: هم‌اکنون خط آسیب‌دیده در دست تعمیر است و این واحد به‌زودی در مدار تولید قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ ایوب بنوی افزود: در همان ابتدای حادثه، خوشبختانه تیم ایمنی و فنی در محل حادثه حضور یافت و مجموعه اقدام‌های ایمن‌سازی و تعمیرات خط رابط میان واحدهای متانول و اکسیژن در دست انجام است.

وی با تأکید بر اینکه این حادثه هیچ‌گونه تلفات انسانی به دنبال نداشته است، ادامه داد: خوشبختانه گروه ایمنی و تعمیرات حاضر در محل، بلافاصله وارد عمل شدند و پس از ایمن‌سازی محیط عملیاتی، اقدام‌های لازم برای تعمیرات بخش حادثه‌دیده را آغاز کردند.

راستکار صفری، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر نیز درباره حادثه رخ داده در واحد متانول این مجتمع توضیح داد: شامگاه دیروز (سه‌شنبه، ١۳ اسفندماه) به‌ علت نوسانات بخار دریافتی، کمپرسور توربینی واحد تولید اکسیژن مجتمع پتروشیمی بوشهر از سرویس خارج شد و در زمان برقراری مجدد جریان اکسیژن به سوی واحد متانول، شیر صنعتی (Valve) رابط میان دو واحد یادشده در محدوده‌ای موسوم به «Duct wall» بر اثر اختلاف فشار دچار آسیب شد که در نتیجه آن جریان اکسیژن به‌سوی واحد متانول نیز قطع شد.

وی با بیان اینکه کمیته‌ای برای اجرای عملیات تعمیرات پرشتاب بخش آسیب‌دیده تشکیل شده است، یادآور شد: هم‌اکنون تعمیرات خط حادثه‌دیده در دست انجام است و در طول روزهای آینده با برقراری جریان اکسیژن در مسیر، واحد متانول در سرویس قرار خواهد گرفت.

فاز نخست مجتمع پتروشیمی بوشهر شامل واحدهای متانول، استحصال اتان و شیرین‌سازی گاز است. این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۶۵٠ هزار تن متانول، یک میلیون تن الفین، ۵۵۰ هزار تن اتیلن گلایکول، ٣٠٠ هزار تن پلی‌اتیلن سنگین و ۳۰۰ هزار تن اسید استیک اجرا شده است.

https://ipna.news/148809کپی شد!