طرح توانمندسازی آموزشی-حمایتی دانش‌آموزان شهرستان بندر ماهشهر اجرا می‌شود/۳ هزار دانش آموز مستعد تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند

به همت هلدینگ و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت‌های تابعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس،طرح توانمندسازی آموزشی- حمایتی دانش‌آموزان مستعد و کم‌بضاعت شهرستان بندر ماهشهر با تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد ریال تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛این طرح در شورای مسئولیت اجتماعی شرکت‌های منطقه ماهشهر و با حضور مهندس ربیعی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تصویب شد.

طرح توانمندسازی آموزشی-حمایتی دانش‌آموزان، یکی از ۵ طرح‌ حمایتی پیش‌بینی شده برای منطقه ماهشهر است که با برنامه‌ریزی هدایت و نظارت حوزه مشاور مسئولیت اجتماعی، با محوریت شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی و همکاری ادارات آموزش و پرورش بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره)، موسسه مدارس غیرانتفاعی پتروشیمی، مجموعه علمی-آموزشی آینده‌سازان و با حمایت و پشتیبانی سه شرکت پتروشیمی بندر امام، شهید تندگویان و اروند در راستای پروژه‌های حمایتی، رضایت‌بخش و عام‌المنفعه مسئولیت اجتماعی انجام می‌شود.

این طرح در سه محور اصلی «کلاس‌های آمادگی کنکور»، «کلاس‌های تقویتی» و «بورسیه تحصیلی» در محدوده شهرک طالقانی و شهرهای چمران، بندر امام و ماهشهر اجرا خواهد شد.

در طرح توانمندسازی آموزشی-حمایتی دانش‌آموزان ۵ خدمت جانبی شامل کتاب کمک آموزشی، خانه مطالعه، مشاوره تحصیلی(دانش‌آموز و والدین) و پشتیبان آموزشی، اجرای آزمون‌های آمادگی و تغذیه طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

شناسایی دانش‌آموزان مستعد، از طریق آزمون‌های موسسه علمی-آموزشی آینده‌سازان انجام می‌پذیرد.

گفتنی است، بخش «کلاس‌های آمادگی کنکور» و «کلاس‌های تقویتی» تا پایان سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ و بخش بورسیه تحصیلی در مدارس منتخب برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹به اجرا در خواهد آمد.

https://ipna.news/148683کپی شد!