سهم پتروشمی بندرامام در شورای راهبردی ۲۵ درصد است/تحریم ها هیچ تاثیری در تولید این مجتمع نداشته است/برای اولین بار حقوق تمامی کارکنان با گروه های مختلف شغلی در اول هرماه پرداخت می شود

به مناسبت فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مدیرعامل پتروشیمی بندرامام نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بندرماهشهر برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)ِ دوشنبه ۲۱ بهمن ماه حمیدرضا رستمی مدیرعامل پتروشیمی بندرامام نشست خبری با حضور اصحاب رسانه شهرستان ماهشهر ، بندرامام خمینی(ره) و منطقه در محل مجتمع پتروشیمی بندرامام برگزار کرد.

حمیدرضا رستمی مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در نشست خبری با اصحاب رسانه منطقه اظهار کرد: توسعه پایدار باید متوازن باشد و قطعا با سرمایه گزاری صنایع پتروشیمی و با به کمک محیط زیست موجود و اجتماع توسعه‌ متوازن در منطقه شکل می‌گیرد؛ البته این سه ضلع نباید از هم فاصله بگیرند.

وی با تاکید بر ایفای نقش مسئولیت اجتماعی افزود: پتروشیمی بندرامام بیشترین کمک را در شورای راهبردی داشته‌ است؛ سهم پتروشیمی بندرامام در شورای راهبردی ۲۵ درصد بوده است. رویکرد ما در مسئولیت های اجتماعی تنها شورای راهبردی و خط مشی آن است.

مدیر عامل پتروشیمی بندرامام بیان کرد: مجموعه کوچک‌تری با نام کمیته توسعه متوازن شهرستان بندرماهشهر ایجاد شده که نیاز‌های منطقه را پس از بررسی در این کمیته به شورای راهبردی ارسال شده که پس از تصویب، توسط صنایع پتروشیمی منطقه تامین مالی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات شورای راهبردی کاهش پیدا نخواهد کرد گفت: هلدینگ خلیج فارس تمام مساعدت‌های مالی و معنوی را قالب شورای راهبردی پیش می‌برد؛ ارکان مدیریت شهری باید کار خود را انجام داده و ما آن‌ها را در این امر یاری خواهیم کرد.

رستمی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا عنوان کرد: پتروشیمی بندرامام بیشترین تاثیرها را از تحریم‌ها گرفته اما با این وجود ۸۴ درصد از برنامه تولید خود را محقق کرده است؛ سطح انبار‌ها و مخازن ما در حداقل محصول بوده و ارزآوری خوبی برای کشور تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه تا چند سال آینده همه کارکنان رسمی بازنشسته خواهند شد، ادامه داد: تا چند سال‌ آینده همه ارکان زیر نظر تامین اجتماعی خواهند بود که هلدینگ خلیح فارس برنامه‌ای برای این موضوع تدوین کرده و اجرا خواهد کرد.

رستمی در خصوص اقدامات صورت گرفته در بخش کارکنان خاطر نشان کرد : پتروشیمی بندرامام برای اولین بار حقوق تمامی کارکنان با گروه های شغلی مختلف را در اول هر ماه پرداخت می کند و روند پرداخت را منظم نمود.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام با تاکید بر اهمیت موضوعات زیست محیطی افزود: بزرگترین تصفیه خانه کشور در پتروشیمی بندرامام در حال ساخت بوده است که ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، این تصفیه خانه قرار است تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد و ۴۰ هزار متر مکعب پسآب را تصفیه کرده و خروجی بندرامام به خور را صفر کند.

وی بیان کرد: پروژه‌ای دیگر نیز در حال اجرا بوده که قرار است گازهای در حال سوختن پتروشیمی یادآوران در منطقه جفیر را به عنوان خوراک برای ما ارسال کند؛ در آینده‌ای نزدیک این پتروشیمی زیر نظر پتروشیمی بندرامام خواهد رفت.

رستمی گفت: همچنین ساخت یک واحد الفین همانند واحد الفین پتروشیمی مارون نیز در دستور کار ما بوده است؛ البته احداث این واحد تاثیر منفی بر دیگر مجتمع‌های همجوار نخواهد داشت و در راستای تکمیل زنجیره‌ی محصولاتی کشور است.

وی عنوان کرد: واحد کلرآلکالی ما چند سال گذشته متوقف شده که توقف آن بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان ضرر برای پتروشیمی بندرامام در پی داشته است؛ این واحد مجددا راه‌اندازی خواهد شد و به عنوان یکی از پروژه‌های زیست محیطی به شمار می‌رود.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در پایان خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های دیگر ما اتان ریکاوری بوده که با اجرای آن اتان‌ها خروجی مجتمع‌های همجوار جمع آوری شده و ما آن را به محصول نهایی تبدیل خواهیم کرد.

https://ipna.news/148493کپی شد!