افتتاح و بهره برداری از ۱۰ طرح دانش بنیان در حوزه کاتالیست بخشی از نیازهای صنعت پتروشیمی تامین می شود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حاشیه افتتاح فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید گفت: باعث مسرت است که امروز شاهد این افتتاح طرح های پتروشیمی هستیم؛ طرح هایی که نماد بهره برداری از حداکثر توان داخلی در حوزه تکنولوژی و ساخت داخل هستند. برخی از این طرح ها از لحاظ سرعت اجرا، بسیار موفق عمل کردند و از این نظر قابل توجه هستند.

سید امید شهیدی نیا افزود: افتتاح و بهره برداری از ۱۰ طرح دانش بنیان در حوزه کاتالیست، که نمادی از رفع وابستگی و تکیه بر توان داخلی به شمار می رود. این کاتالیست ها بخشی از نیازهای صنعت پتروشیمی را در حوزه های فناورانه تامین میکنند.

وی از استمرار جریان توسعه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ابراز خرسندی کرد و خاطر نشان کرد: این منطقه یکی از هابهای اصلی صنعت پتروشیمی است که توانسته ظرفیت ۲۶ میلیون تنی را با سهم ۳۵ درصد از صنایع پتروشیمی داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: هم اکنون ۲۴ طرح فعال در حوزه بالادستی میانی و تکمیلی داریم که می‌توانند ظرفیت و تنوع تولید در این منطقه را بیش از پیش افزایش دهند.

شهیدی نیا، با اشاره به اینکه طرح های PDH و MDA برای اولین بار است که در کشور اجرا میشوند، خاطر نشان کرد: ما به طور جدی به دنبال نهایی کردن طرح توسعه منطقه هستیم چرا که استقبال سرمایه گذاران طرح های پتروشیمی، محدودیتهایی در واگذاری زمین در منطقه فعلی را برای ما ایجاد کرده است. خوشبختانه اخذ مجوزهای مربوطه طرح توسعه در حال پیگیری است و امیدواریم با کمک نهادهای ذیربط، این امر مهم تحقق پیدا کند.

وی ادامه داد: درصورتی که طرح توسعه محقق شود، زمینه توسعه ی جدیدی در مجموعه صنایع پتروشیمی بندرماهشهر به عنوان یکی از مراکز اصلی توسعه ایجاد خواهد شد و در جهش سوم صنعت پتروشیمی، سهم مهمی را در این منطقه خواهیم داشت.

https://ipna.news/148132کپی شد!