پتروفرهنگ با گام‌های بلند در مسیر رسیدن به یکی از سه هلدینگ برتر صنعت پتروشیمی در کشور قرار دارد

با برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پتروفرهنگ، سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ این شرکت با سود ۷ هزار میلیارد ریالی به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛در این مجمع که روز یک‌شنبه ۱۵ دی‌ماه جاری در سالن جلسات موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان برپا شد، علاوه بر معاونین صندوق، نمایندگان ۱۰۰ درصد سهامداران، هیات مدیره، مدیران عامل شرکت‌های تابعه و مدیران پتروفرهنگ نیز حضور داشتند.

در این جلسه که محمدجواد صداقت به عنوان رییس و امیر انباردار و محمدهاشم رکن تهران به عنوان نظار انتخاب شدند، پس از استقرار هیات رئیسه، مرضیه شاهدائی به عنوان مدیر عامل و نایب ریس هیات مدیره، گزارشی از عملکرد هیات مدیره این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱/۶/۹۸ را برای حاضرین در مجمع قرائت کرد. شاهدائی پس از معرفی شرکت‌های تابعه پتروفرهنگ، میزان سود دریافتی از ۲ مجتمع تولیدی و میزان پیشرفت پروژه‌ها در ۴ شرکت کیمیای پارس خاورمیانه، سبلان، دنا و سیراف را برای حاضرین به صورت مبسوط شرح داد.

شاهدائی سود سال گذشته پتروفرهنگ را ۷ هزار میلیارد ریال اعلام کرد که این سود حاصل از فروش محصولات دو مجتمع خراسان و مروارید است و افزود: سال آینده با ورود کیمیای پارس خاورمیانه و سبلان به مدار تولید و فروش متانول تولیدی این دو مجتمع، سود چشمگیری نصیب پتروفرهنگ خواهد شد. در خلال این گزارش، حاضرین در جلسه پرسش‌های خود را مطرح کردند که پاسخ‌های شاهدائی را به همه آن موارد در پی داشت. طی همین گزارش اعلام شد که شرکت کیمیای پارس خاورمیانه تا پیش از پایان سال جاری و پتروشیمی سبلان تا شهریور سال آینده وارد مدار تولید خواهند شد. با ورود این دو مجموعه به مدار تولید، پتروفرهنگ قادر خواهد بود منابع مالی مورد نیاز در دیگر طرح‌های خود را تامین کرده و آنها را نیز به بهره‌برداری برساند.

در این جلسه غلامرضا جوکار مدیرعامل پتروشیمی مروارید اعلام کرد: این شرکت به ۹۲ درصد از تعهدات خود را برای ورود ارز به سامانه نیما عمل کرده است. وی در خصوص طرح افزایش ظزفیت نیز گفت که با توجه به خرید تجهیزات که عمده این تجهیزات ساخت داخل هستند، تا پایان سال آینده ظرفیت اتیلن این واحد ۳۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. جوکار، در ادامه افزود: مطالعات مهندسی افزایش ظرفیت تولید اتیلن گلایکول نیز صورت گرفته و به زودی این طرح نیز عملیاتی خواهد شد.

بهرام وکیلی، نماینده شرکت کیمیای پارس خاورمیانه نیز در این جلسه، ضمن گزارش خود از روند پیشرفت این پروژه گفت: این شرکت با عقد قراردادهای لازم جهت تامین اکسیژن مورد نیاز واحد، آمادگی دارد که بلافاصله پس از اتمام مراحل بررسی واحدهای نصب شده، تولید متانول را آغاز کند. وی افزود: این شرکت با شناسایی خریداران متانول در بازار نیز برنامه فروش خود را تنظیم کرده و به محض تولید محصول آن را روانه بازار خواهد کرد.

شریفی مدیرعامل دنا نیز ضمن گزارش وضعیت این پروژه، اظهار داشت: که با توجه به فشار تحریم‌های ظالمانه و عدم توانایی تامین قطعات از خارج، به تولیدکنندگان داخلی روی آورده و جهت تامین این قطعات با شرکت‌های داخلی وارد مذاکره شده‌ایم.

در ادامه محمد طاهر آهنگری مدیرعامل پتروشیمی سیراف با بیان محسنات این پروژه و اینکه این پروژه با توجه به زمین بزرگی که در اختیار دارد توانسته بسیاری از امکانات را درون خود جا دهد، افزود: در حال مذاکره با تولیدکنندگان تجهیزات داخلی هستیم تا بتوانیم با دانش ایرانی و تجهیزات و ماشین‌آلات ساخت داخل، این پرژه مهم را در این منطقه به بهره‌برداری برسانیم.

داود باقری مدیرعامل هلدینگ انرژی سپهر نیز گفت: با ورود پتروفرهنگ به جمع سهامداران انرژی سپهر علاوه بر از سرگیری ساخت پروژه‌های این شرکت، کمک بزرگی به تولید ملی کشور و نیز به مردم محروم منطقه خصوصا بندر دیر شده است. چراکه با ساخت مجتمع سیراف فرصت‌های شغلی در سطح وسیعی در منطقه ایجاد خواهد شد.

در ادامه جلسه، محبوبه رییس دانایی، از کارشناسان پتروفرهنگ، گزارشی از وضعیت بازار متانول ارائه کرد و سهامداران را نسبت به سودآوری حاصل از فروش متانول تولیدی کیمیای پارس خاورمیانه و پتروشیمی سبلان که به زودی وارد مدار تولید می‌شوند مطلع ساخت.

پس از اتمام این گزارش، حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت گزارش خود را از صورت‌های مالی قرائت کرده که مجمع پس از شنیدن آن و توضیحات سید دانیال اقوامی، مدیر مالی و اداری پتروفرهنگ، علاوه بر تصویب آنها، صورت‌های مالی این شرکت را به تصویب و تایید خود رساند. همچنین در این مجمع، تقسیم ۹۰ درصد از سود این شرکت بین سهامداران مورد تصویب واقع شد.

انتخاب مجدد موسسه حسابرسی رازدار به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی و روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار این شرکت، از دیگر مصوبات این مجمع بود.

در پایان محمدهاشم رکن تهران، رییس هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان، ضمن تشکر از اعضای هیات مدیره و پرسنل پتروفرهنگ، مجددا از زحمات مصطفی طاهری نجف‌آبادی، مدیر عامل سابق این شرکت یاد و تجلیل کرد. وی در ادامه از شرکت‌های زیر مجموعه خواست بدون فوت وقت نسبت به اجرای طرح‌های در دست اجرا گام بردارند و خود را به ذینفعان اصلی پتروفرهنگ یعنی فرهنگیان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان همواره متعهد بدانند.

 

 

https://ipna.news/148003کپی شد!