رئیس جمهور از غرفه پتروفرهنگ در نمایشگاه روز ملی صنعت پتروشیمی بازدید کرد

مدیران عامل هلدینگ‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی به مناسبت روز ملی صنعت پتروشیمی صبح روز دوشنبه ۹ دی ماه جاری، طی دیداری با رییس جمهور روحانی، به بیان مسائل و مشکلات خود در این حوزه پرداختند. رییس جمهور نیز از تلاش‌های انجام شده در این صنعت و توانمندی‌های این حوزه در زمینه تولید ملی، ارزآوری و تزریق ارز به سامانه نیما، جلوگیری از خام فروشی و بومی‌سازی صنایع تقدیر  کرد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا)؛ در این مراسم نمایشگاه جنبی با حضور پنج هلدینگ و شرکت منتخب فعال پتروشیمی دایر شد که مرضیه شاهدائی، مدیرعامل پتروفرهنگ پذیرای دکتر روحانی در غرفه اختصاصی این شرکت بود.

رییس جمهور طی این دیدار، ضمن آشنایی با تولیدات و محصولات نهایی شرکت‌های تابعه این هلدینگ و عملکرد آن، با مرضیه شاهدائی به گفت‌وگو پرداخت و گزارشی از آخرین وضعیت شرکت‌های تولیدی و طرح‌های پتروفرهنگ به دکتر روحانی ارائه شد.

در ادامه و پس از اتمام بازدید از غرفه‌های شرکت‌های منتخب دکتر حسن روحانی طی سخنانی گفت : جهش در صنعت پتروشیمی را افتخاری ملی برشمرد و با قدردانی از همه مدیران ، کارآفرینان و تلاش گران در عرصه صنعت پتروشیمی، تاکید کرد: درآمد کنونی صنعت پتروشیمی کشور حدود ۱۷ میلیارد دلار است که در پایان گام دوم این صنعت یعنی تا سال ۱۴۰۰ به ۲۵ میلیارد دلار و در پایان گام سوم، به ۳۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

روحانی افزود: خوشبختانه گزارش‌ها و توضیحاتی که در این جلسه و در نمایشگاه دستاوردهای صنعت پتروشیمی از سوی مدیران این عرصه ارایه شد، نشان داد مسیر و راهی که صنعتگران و کارآفرینان ما در این عرصه و به رغم فشار و تحریم دشمنان انتخاب کرده اند، مسیری درست بوده و توانسته‌اند به خوبی در این راه گام بردارند و این افتخاری بزرگ برای تاریخ کشور است.به صراحت می‌گویم که دوران تحریم و فشار علیه ملت ایران روزی به سر خواهد آمد، چرا که بدخواهان و دشمنان متوجه شدند که با فشار حداکثری نمی‌توانند ما را وادار به تسلیم کنند. از سوی دیگر همه صنعتگران و کارآفرینان از جمله صنعتگران پتروشیمی کشور که در خط مقدم بودند، وارد میدان شده و فعالیت کردند به گونه‌ای که در میان درآمدهای صادراتی غیرنفتی کشور پتروشیمی مقدم است.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش رئیس کل بانک مرکزی در این نشست، گفت:‌ بر این اساس ۲۰ درصد نیازهای ارزی کشور و بیش از ۵۰ درصد ارز سامانه نیما توسط این صنعت تأمین می‌شود و این نشان می‌دهد که امروز پتروشیمی در خط مقدم است.

روحانی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در خط مقدم است، گفت: وقتی صنعتی در خط مقدم است و بار مسئولیت سنگین کشور را بر دوش دارد، وظیفه همه ما حمایت است، مردم، افکار عمومی و همه از جمله دستگاه اجرایی، قوه قضائیه و مجلس باید از کسانی که این افتخار بزرگ را نصیب کشور کردند، حمایت کنیم.

رئیس جمهور با بیان این که کلمه جهش لایق حرکت صنعت پتروشیمی است، گفت: جهش یعنی اینکه از روندعادی سریع‌تر حرکت کنیم و شتابان و با سرعت به مسیر ادامه دهیم. وقتی از جهش‌های دوم و سوم در صنعت پتروشیمی صحبت می‌کنیم، آمار و ارقام به ما نشان می‌دهد تا پایان جهش دوم محصولات پتروشیمی ما به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد. یعنی اینکه تولید حدود ۲ برابر خواهد شد. از سال ۹۲ و آغاز فعالیت این دولت که تولید محصولات پتروشیمی ۵۲ میلیون تن بوده در پایان جهش دوم در سال ۱۴۰۰ این میزان به ۱۰۰ میلیون تن خواهد رسید.

روحانی  تصریح کرد: این که بتوانیم در صنعتی در عرض ۸ سال تولید را ۲ برابر کنیم این همان جهش است.

رئیس جمهوری با بیان این که آماده‌سازی برای انجام جهش سوم نیز در حال انجام است، گفت: آماده‌سازی صنعت قدم اول است، توسعه قدم دوم، جهش گام سوم و  قدم چهارم نیز آماده کردن شرایط برای جهش بعدی است و ریل‌گذاری برای جهش و موفقیت بعدی است که این کار در صنعت پتروشیمی در دستور کار قرار دارد.

https://ipna.news/147969کپی شد!