کارکنان رسمی پتروشیمی بندرامام تجمع اعتراضی کردند

جمعی از کارکنان رسمی شرکت پتروشیمی بندر امام صبح امروز ۳ شنبه ۲۶ آذرماه با برگزاری تجمع اعتراضی نسبت به مشکلات موجود اعتراض خود را اعلام کردند.

به گزارش ایپنا از بندرماهشخر، عدم پرداخت پاداش نفت در نوبت شش ماهه اول ۹۸ علی رغم اعلام نامه پرداخت توسط وزارت نفت و اخذ آن توسط کارمندان وزارت نفت و لغو خودسرانه بند ۱۸ از ماده ۷ قرارداد منعقد شده واگذاری براساس اصل ۴۴ بین صنایع پتروشیمی با هلدینگ خلیج فارس یکی از دلایل اصلی این تجمع بود.

بر اساس این گزارش، عدم پیگیری موثر جهت پرداخت فوق العاده (۱۴۵۰) به شرکتهای واگذار شده در صورتیکه تمام شرکت ها در طی سالهای واگذاری آنرا اخذ میکردند نیز از درخواستهای تجمع کنندگان بود.

بر اساس این گزارش، عدم پرداخت سود سهام بندرامام در طی چند سال گذشته، عدم تعدیل مدرک کارکنان برای اولین بار و همچنین توقف تعدیل برای دومین بار و بیشتر برخلاف قانون، عدم اجرای قانون جامع ایثارگران و توجه به بخشنامه حمایتی از ایثارگران و خدمات ضعیف بهداری و بهداشت و درمان نیز از دیگر عوامل نارضایتی کارکنان رسمی شرکت پتروشیمی بندر امام بود.

واگذاری منازل بوستان خارج از قیمت متعارف نسبت به واگذاریهای قبل، عدم موافقت باکارشناسی مجدد توسط کارشناس منتخب کارکنان زیر نظر شورای حل اختلاف، پیگیری مشکلات فاقدین مسکن و استمرار حراست منازل بوستان زیر نظر شرکت عملیات غیرصنعتی از دیگر خواستهای این تجمع کنندگان بود

همچنین، عدم پیگیری مشکلات فاقدین مسکن سازمانی و عدم توجه به کاهش سقف مالیات همانند دیگر شرکتهای واگذاری شده در پتروشیمی بندر امام نیز عوامل دیگری بودند که موجب ایجاد موج نارضایتی در بین کارکنان رسمی پتروشیمی بندر امام شد.

گفتنی است حمیدرضا رستمی مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام با وجود حضور در دفتر کارش در پتروشیمی بندرامام ضمن بی اعتنایی به کارکنان رسمی شرکت، حاضر به حضور در بین کارکنان معترض شرکت نشد که همین موضوع موجبات افزایش  نارضایتی کارکنان را رقم زد.

بر اساس گزارش ایپنا، مقرر شده تا یکشنبه هفته اینده در ادامه همین اعتراضات، تجمعی در خصوص پیگیری مطالبات مذکور شکل بگیرد.

پیش از این نیز کارگران پیمانکاری و قراردادی این‌ شرکت به دفعات و به دلایل مختلف تجمعات اعتراضی برگزار کرده بودند.

از زمان حضور مدیرعامل جدید پتروشیمی بندر امام تا کنون نارضایتی ها در این شرکت به شکل ملموسی افزایش داشته و بسیاری از کارشناسان در خصوص افت کیفیت مدیریت در پتروشیمی بندر امام هشدار داده اند.

https://ipna.news/147761کپی شد!