در گفتگوی قاسمی شهری با خبرنگاران؛

تندگویان از رکورد تولید و فروش داخلی PET در صنعت پتروشیمی عبور کرد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به ثبت رکورد فروش هفتگی و تولید در این مجتمع زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات، اعلام کرد: صادرات محصولات پت بطری و نساجی ایران از سرگرفته شد.

به گزارش خورنا از تهران ، «رضا قاسمی شهری» امروز در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی نساجی «ایران تکس ۲۰۱۹) در نشستی خبری با اشاره به ثبت رکورد جدید فروش داخلی پتروشیمی تندگویان، گفت: با اجرایی شدن طرح فروش اعتباری به مصرف‌کنندگان واقعی صنایع تکمیلی زنجیره محصولات پلی‌اتیلن ترفتالات توسط بانک‌ها، دیروز رکورد فروش هفتگی پتروشیمی تندگویان شکسته شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با بیان اینکه در معملات دیروز بازار بورس حدود  ۱۵ هزار و ۱۱۴ تن محصول به خریداران داخلی عرضه شده است، تصریح کرد: در کنار ثبت رکورد فروش، پتروشیمی شهید تندگویان امسال موفق به ثبت رکورد جدید تولید محصولات شده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تولید در پتروشیمی تندگویان از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال، اظهار داشت: چهار ماه از ماه‌های سال‌جاری امکان تولید بیش از ۱۰۰ هزار تن محصول به ثبت رسیده که مهرماه امسال بالاترین میزان تولید ماهانه در تاریخ پتروشیمی تندگویان به میزان بالغ بر ۱۱۰ هزار تن محصول به ثبت رسیده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به ازسرگیری صادرات محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات ایران، یادآور شد: با اخذ مجوز و پس از تامین نیازهای داخلی از آبان ماه امسال صادرات محصولات از سرگرفته شده که می‌تواند به افزایش ارزآوری برای اقتصاد کشور در شرایط فعلی بین‌المللی کمک کند.

قاسمی شهری با بیان اینکه هم اکنون حدود ۲۰ گرید محصول در پتروشیمی تندگویان تولید می شود، افزود: تا پایان امسال تولید تجاری سه گرید جدید با هدف متنوع‌سازی سبد محصولات زنجیره پلی اتیلن ترفتالات در دستور کار قرار گرفته ضمن آنکه برای سال آینده هم تولید دو گرید جدید در برنامه قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه متنوع سازی سبد تولید محصولات منجر به افزایش تاب آوری و تولید محصولات با رویکرد بازارمحور خواهد شد، تاکید کرد: یکی از گریدهای جدید که به زودی تولید تجاری آن آغاز می شود «اچ تی پت» با هدف تامین خوراک صنایع پائین دستی تایر و لاستیک بوده و عملا این محصول نخ لاستیک است که منجر به قطع وابستگی کشور به واردات ان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان با اشاره به واردات سالانه حدود ۲۰ هزار تن خوراک نخ لاستیک، تصریح کرد: با تولید گرید جدید در پتروشیمی تندگویان علاوه بر بی نیازی کامل کشور از واردات زمینه صادرات یک محصول جدید پس از تامین نیاز داخلی فراهم می شود.

این مقام مسئول از احداث یک طرح جدید با ظرفیت تولید ۴۵۰ تن پت نساجی به عنوان یکی از برنامه های توسعه پتروشیمی شهید تندگویان نام برد و گفت: هم اکنون مجوز احداث این طرح از هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس اخذ شده و مذاکرات خرید لایسنس و تامین فاینانس با یک شرکت خارجی آغاز شده است.

وی همچنین از بررسی ساخت یک طرح جدید «ام.ای.جی» خبر داد و خاطرنشان کرد: برای نخستین بار این طرح با استفاده از خوراک «متان» احداث خواهد شد که تامین پایدارتر خوراک این مجمتع پتروشیمی کمک خواهد کرد.

https://ipna.news/147375کپی شد!