آغاز همکاری پتروشیمی‌ پارس‌ در طرح ملی محیط یار در استان بوشهر

خورنا|باقرگل فر:برای اولین بار در استان بوشهر طرح ملی محیط یار با هدف ارائه آموزش محیط زیستی به دانش آموزان مقطع ابتدایی با مشارکت حفاظت محیط زیست، آموزش و پرورش و شرکت پتروشیمی پارس آغاز شد.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی به نقل از  روابط عمومی پتروشیمی پارس، در آیین اجرای این طرح فرهاد قلی‌نژاد،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یکی از گروه‌های مخاطب و تاثیرگذار در همراه کردن مردم با اقدامات محیط‌زیستی، کودکان و دانش آموزان هستند که در مدرسه‌ها می توان با برنامه‎ریزی و آموزش‎های لازم در افزایش و ارتقا شاخص‌های فرهنگی محیط زیست موثر باشیم.

وی افزود:این طرح برای نخستین بار در استان بوشهر برنامه ریزی شده تا در سال های تحصیلی ۹۸ و ۹۹ اجرایی شود که در گام نخست ۲۰ مدرسه منتخب انتخاب شده است.

قلی‎نژاد خاطر نشان کرد: در سال آینده تمام مدارس استان بوشهر تحت این برنامه آموزشی قرار می گیرند تا از بین دانش آموزان آموزش دیده محیط یاران افتخاری انتخاب شود.

محمود شریفی کیا رئیس HSE شرکت  پتروشیمی پارس هم در آیین اظهار داشت: خوشحالیم که این طرح در استان بوشهر با حمایت شرکت پتروشیمی پارس آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه این یک طرح پیشنهادی از سوی محیط زیست استان به منظور کمک به محیط زیست در استان بوشهر است، تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح شناسایی معضلات زیست محیطی و ارایه گزارش مشکلات موجود به شهرستان‌ها بوده است.

او ضمن اظهار امیدواری درمورد تاثیر اجرای این طرح در بهبود فعالیتهای زیست محیطی در سراسر استان و کشور، گفت: شرکت پتروشیمی پارس در گام اول اجرای این طرح به شناسایی۳ تا ۵ مدرسه به عنوان نمونه طرح می‌پردازد.

به گفته شریفی کیا، پتروشیمی پارس با کمک آموزش و پرورش در راستای انجام مسئولیتهای اجتماعی خود، با بهره گیری از خیرین پیمانکار متخصص در مسیر پرورش مربیان این طرح اقدام خواهد کرد.

رئیس  HSE پارس با تأکید بر اینکه این آموزش‌ها بصورت کارگاهی ۵ ساعته با هماهنگی اداره آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: شرکت پتروشیمی پارس در این خصوص به عنوان حامی و پشتیبان این طرح طی قراردادی که بدین منظور منعقد کرده، در خدمت این عزیزان خواهد بود.

https://ipna.news/146091کپی شد!