وزیر صمت: تامین حداکثری «ای پی وی سی» تولیدکنندگان در دستور کار وزارت صمت قرار دارد

«رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان بازدید از ششمین نمایشگاه بین المللی در جمع مدیران پتروشیمی اروند و تولیدکنندگان کیف، کفش و چرم در پاسخ به این پرسش که مصرف کنندگان نهایی ای پی وی سی پتروشیمی اروند خواستار خرید بلند مدت از بورس کالا هستند و وزارت صمت چه برنامه ای برای تسهیل این امر دارد، گفت: این مساله مطرح شده و ما امسال برای تامین مواد اولیه شیمیایی و پتروشیمیایی کل واحدهای تولیدی کشور برنامه داریم و دوستان و همکاران من در وزارتخانه برنامه ی ساماندهی این موضوع را پیگیری می کنند.

رحمانی افزود: بدترین حالت اینست که این مواد اولیه تولید داخل به دست دلالان که تولید کننده غیر واقغی هستند ، برسد و دستگردانی بشود و با قیمت بالاتر به دست تولید کنندگان واقعی برسد.
وزیر صمت ادامه داد: لذا جلسات مختلفی برگزار شده و همکاران ما بر این موضوع کنترل و نظارت لازم را دارند. خود اعضای اتحادیه چرم، کیف و کفش هم می توانند پیشنهاد بدهند تا از دلالی جلوگیری بشود و مواد اولیه به دست تولید کننده واقعی برسد. وزارت صمت هم هیچ گونه اغماضی در این زمینه ندارد و با متخلفان به شدت برخورد کرده و می کند و بنده از همکاران خودم می خواهم سریعا این جلسه را تشکیل بدهند .
رحمانی تصریح کرد: در همین نمایشگاه پیشرفت فوق العاده ای را شاهد بودیم بدینصورت که نه تنها نیاز داخل را تامین کنیم، بلکه صادرات را نیز توسعه دهیم. وی افزود: تولید کنندگان کیف، کفش و چرم در این نمایشگاه حرف جدی دارند ومحصولاتشان با مشابه ایتالیایی و ترکیه ای برابری می کند و از نظر قیمت هم ارزانتر است.
وزیر صمت اظهار داشت: لذا لازمه استمرار این روند تامین حداکثر مواد اولیه است و این برنامه در دستور کار ما قرار دارد و پیگیری خواهد شد.

https://ipna.news/145644کپی شد!