افزایش راندمان فن های مکنده در کوره های ریفرمر واحد متانول پتروشیمی فن آوران توسط متخصصین داخلی

خورنا|باقرگل فر:افزایش راندمان فن های مکنده در کوره های ریفرمر واحد متانول پتروشیمی فن آوران با تکیه کامل به توان متخصصین داخلی، گامی دیگر در راستای توسعه مرز های دانش و قطع وابستگی به شرکت های صاحب فن آوری خارجی در پی اعتماد به دانش فنی مهندسین جوان و متعهد ایرانی که در پتروشیمی فن آوران نمود عینی یافته است.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی فن آوران بهزاد قلی پور مدیر نگهداری و تعمیرات این شرکت، پروژه افزایش راندمان فن های مکنده در کوره های ریفرمر واحد متانول با موفقیت کامل و کمترین هزینه و در حداقل زمان ممکن به نتیجه رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت.

قلی پور گفت: پروژه افزایش راندمان فن های مکنده کوره های ریفرمر واحد متانول از طریق افزایش دور(سرعت) این فن ها، با هدف بالابردن ظرفیت آنها که از گلوگاه های تولید در واحد متانول بود، تعریف شد.

وی با اشاره به مکاتباتی که در بخش فنی مجتمع با شرکت آلمانی سازنده فن ها بعمل آمد، و لزوم اعزام کارشناسان خارجی به منطقه، افزود به لحاظ اهمیت و فوریت موضوع و نیز با نگاه به رعایت مصالح و منافع ذی نفعان ، بررسی های فنی پروژه  جهت اجرا توسط متخصصین شرکت در دستور کار داخلی قرار گرفت که پس از تایید مدیریت مجتمع جناب آقای خوان زاده وتصویب مدیرعامل شرکت جناب آقای مهندس بدری، پروژه با مدیریت و مسئولیت آقای مهندس قلی پور جهت اجرا و پیاده سازی به ایشان ابلاغ گردید که در شهریور سالجاری مطابق با بررسی های فنی و مطالعات بعمل آمده  پس از اعمال موفق تغییر در سیستم کنترل توربین بخار محرک این فن ها، افزایش دور و متناسب با آن افزایش ظرفیت و راندمان آنها با موفقیت آزمایش و عملیاتی شد که نتایج مطلوب آن هم اکنون در واحد تولید متانول شرکت پتروشیمی فن آوران مشهود است.

قلی پور در پاسخ به سوالی پیرامون اهم مزایای این پروژه و نیز موارد مشابه آن که بدست توانمند متخصصین داخلی قابل انجام است گفت:

–        افزایش قابلیت اطمینان به توان داخلی و دانش متخصصین ایرانی.

–        ارتقاء روحیه خود باوری در بدنه فنی شرکتهای تولیدی.

–        کاهش هزینه ها و جلوگیری از خروج ارز از کشور.

–        ارتقاء سطح دانش و گسترش تبادلات علمی بین شرکتها در شرایط تحریم های بین المللی جاری.

–        امکان دسترسی دائمی به دست اندرکاران داخلی طرح ها و پروژه های فنی در شرایط عدم همکاری کارشناسان خارجی.

–        و صرفه جویی زمانی  بالغ بر ۹۰ درصدی در این پروژه را بعنوان دستاورد های مهم این طرح برشمرد و افزود هر کجا که به درستی به جوانان این مرز و بوم اعتماد شده است نتایج شگفت آوری نیز بدست آمده است.

بهزاد قلی پور، مدیر نگهداری و تعمیرات پتروشیمی فن آوران ، از متخصصین و مدیران جوان و مجرب این مجموعه است که در سال ۱۳۸۰ از طریق آزمون استخدامی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به استخدام این سومین تولید کننده متانول ایران در آمده است. وی در شهریور ماه ۱۳۸۱ و پس از گذراندن دوره های مقدماتی  عملا” وارد شرکت فن آوران گردید و موفق به کسب تجارب ارزنده فراوانی در مقاطع زمانی احداث و راه اندازی واحد های سه گانه این شرکت گردید.

او در سمت های محتلف فنی در حوزه های مهندسی، نظارت واجرا همواره مشارکت فعالی را دارا بوده است و اکنون نیز بعنوان مدیر نگهداری و تعمیرات پتروشیمی فن آوران که یکی از مهم ترین بازوهای حمایتی واحد های تولیدی در این مجتمع بشمار می رود با علاقه و اشتیاق فراوان همواره در عرصه مدیریت و عمل فعال بوده است.

واحد مدیریت نگهداری و تعمیرات شرکت پتروشیمی فن آوران ،  با تکیه برتوان و دانش فنی نیروهای مجموعه و با استفاده از تجربه و تخصص نیروهای داخلی، با بهره مندی از نیروهای متخصص و متعهد ، با افتخار تعمیرات پیچیده ترین تجهیزات و سیستم های فنی را بر عهده دارد که نتیجه این تلاش ها، بالابردن قابلیت اطمینان تجهیزات  واحدهای عملیاتی، تداوم تولید  و کاهش توقفات می باشد.

https://ipna.news/145219کپی شد!