محمدی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی:

ارزش محصولات پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۴ به ۳۷ میلیارد دلار می رسد

خورنا|باقر گل فر:معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: با بهره‌برداری از ۵۳ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۴ ارزش این محصولات به ۳۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

 بهزاد محمدی امروز (چهارشنبه، ۱۳ شهریورماه) پس از بازدید طرح پتروشیمی آرتا انرژی اردبیل با حضور اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل، اظهار کرد: در فضای کنونی کشور هیچ ثوابی بالاتر از کارآفرینی نیست.

وی با اشاره به اینکه طرح پتروشیمی زنده و رو به جلوست، افزود: امیدوارم با سرمایه‌گذاری انجام شده شاهد بهره‌برداری این طرح در سال آینده باشیم.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه صنعت پتروشیمی تأثیری بسزا در درآمد ارزی کشور دارد، تصریح کرد: صنعت پتروشیمی، تنوع محصول بالا و پایداری خوبی دارد و در انجام صادرات با محدودیت کمتری روبه‌روست.

محمدی تأکید کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی آمادگی دارد متخصصان حرفه‌ای خود را در صورت نیاز برای کمک به اجرای طرح به آن ملحق کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ظرفیت صنعت پتروشیمی کشور را ۶۶ میلیون تن اعلام کرد و ادامه داد: تلاش می‌شود این مقدار در سال ۱۴۰۴ دو برابر شود و به ۱۳۳ میلیون تن برسد.

افتتاح ۵۳ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۴

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه با افتتاح ۲۷ طرح پتروشیمی تا انتهای سال ۱۴۰۰ ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد.

محمدی با بیان اینکه ارزش محصولات پتروشیمی (ارزی و ریالی) کشور از ۱۷ میلیارد دلار کنونی به مرز ۲۴ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ می‌رسد، اظهار کرد: با بهره‌برداری از ۲۶ طرح دیگر پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۴ ارزش محصولات به ۳۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی با تأکید به رعایت الزام‌های ایمنی در اجرای طرح آرتا انرژی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی موضوع گازرسانی به این طرح ازسوی شرکت ملی گاز را به جدیت پیگیری خواهد کرد.

https://ipna.news/143656کپی شد!