بر گزاری جلسه هماهنگی تیم فرماندهی حادثه درپتروشیمی شیمی بافت

خورنا|باقر گل فر:جلسه هماهنگی تیم فرماندهی حادثه پتروشیمی شیمی بافت با حضور دکتر سید مجید جدی مشاور مدیریت بحران فرمانده ارشد منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر برگزارشد.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی به نقل ا ز روابط عمومی پتروشیمی شیمی بافت در ابتدای این جلسه که در محل مجتمع برگزار شد، مهندس مسعود بابایی فرمانده حادثه شرکت  شیمی بافت با اشاره به چارت فرماندهی حادثه این شرکت گفت :تیم فرماندهی حادثه در شرکت شیمی بافت از سه بخش طرح ریزی، عملیات و لجستیک تشکیل شده است که این سه بخش در کنار دو قسمت حراست و روابط عمومی زیر مجموعه فرمانده حادثه می باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط فرآیندی این شرکت لزوم آمادگی مطلوب برای مقابله با حادثه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که با انجام مانورها و جلسات هماهنگی متعدد درتلاش هستیم تا نواقص را رفع نموده و آمادگی خود را برای زمان حادثه ارتقاء دهیم.

بابایی در ادامه با اشاره به فعالیت های صورت گرفته توسط تیم فرماندهی حادثه شرکت شیمی بافت افزود: شرکت در جلسه توانمند سازی فرماندهی حادثه منطقه ویژه، تدوین چارت و صدور احکام اعضاء، تهیه شرح وظایف و تقسیم مسئولیت ها، برگزاری جلسات ICS و تبادل نظر در خصوص اولویت های طرح های پیش از حادثه شرکت (PIP) و نیز برگزاری دوره های آموزشی فرماندهی حادثه و تهیه PIP از مهمترین اقدامات انجام شده می باشد.

همچنین سید مجید جدی مشاور مدیریت بحران فرمانده ارشد منطقه ویژه پتروشیمی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در پتروشیمی شیمی بافت ، هدف از برگزاری این جلسات و همچنین مانورها را دستیابی به آمادگی لازم جهت برآوردن اهداف فرمانده صحنه حادثه ذکر نمود و افزود: شکل گیری سامانه فرماندهی حادثه علاوه بر اینکه یک سیستم مدیریتی است اما مهمتر از آن اینست که این موضوع تبدیل به یک فرهنگ در مجتمع های پتروشیمی جاری شود.

وی  تأکید کرد:  از آنجاییکه حوادثی که در صنعت رخ می دهد با حوادث جاهای دیگر بسیار متفاوت است لذا مسئله زمان در این نوع حوادث و جلوگیری از گسترش حادثه در وقت طلایی بسیار امری ضروری است و بدون شک برای رسیدن به این هدف، نشان دادن جدیّت در کار فرماندهی حادثه ، لزوم طرح ریزی صحیح و همچنین برگزاری مانورها در راستای آمادگی لازم قابل دستیابی می باشد.

https://ipna.news/143268کپی شد!