نشست اصحاب رسانه و شرکتهای تابعه شستا در پتروشیمی فن آوران

محمد جواد بدری: توسعه صنعت پتروشیمی تهدید پذیری کشور را کاهش خواهد داد.

به مناسبت فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار نشست رسانه ای شرکتهای زیر مجموعه تاپیکو با حضور دکتر حسن محمدی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) اصحاب رسانه و مدیران عامل شرکتهای تابعه هلدینگ تاپیکو به میزبانی مشترک شرکت های پتروشیمی فن آوران و شیمی بافت برگزار شد.

در این نشست سید محسن شمس مدیر عامل پتروشیمی شیمی بافت ضمن تبریک روز خبرنگار گفت رسالت خبرنگاران ‌امر خطیری است که به تببین حقیقت منجر می گردد و در مسیر تبیین حقیقت است که عدالت محقق می گردد.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای بارز این شرکت در حوزه توسعه بازارهای هدف اعلام داشت بالاترین رکورد صادرات این شرکت در سال ۹۷ محقق گردیده است و خبر از افزایش ۱۱۳ درصدی فروش این شرکت در این سال در مقایسه با سال قبل داد.

پتروشیمی شیمی بافت جزو اولین شرکتهای مورد بهره برداری در منطقه بشمار می رود که تولید اصلی آن MTBE و رافینت می باشد و از تکنولوژی تولید آلمانی استفاده می کند.خوراک این شرکت از پتروشیمی های شازند، تبریز و جم و نیز پتروشیمی های امیر کبیر و بندر امام در منطقه تامین می گردد.

۸۳۰۰ تن تولید ماهانه که در سال ۹۷ در این شرکت محقق شد از دستاوردهای عملیاتی بارز آن می باشد که رکورد جدیدی در این زمینه بشمار می رود که این مهم در تولید سه ماهه نخست سال ۱۳۹۸ نیز تکرار شد.

حسن محمدی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شستا نیز در این نشست با تبریک روز خبرنگار و خیر مقدم به اصحاب رسانه حاضر با اشاره به تاکید و اهتمام مقام وزارت به امر شفاف سازی، پرداختن به این موضوع را از اهم موارد اجرایی در دستور کار شستا عنوان داشت و گفت در راستای پیاده سازی سیاست شفاف سازی، رویکرد رسانه ای جدیدی در سطح شستا و شرکتهای تابعه ایجاد شده است که تدارک چنین جلساتی با اصحاب رسانه ای با هدف تبیین آخرین رخداد ها و موارد مرتبط با مجموعه شستا با حضور دکتر رضوانی فر مدیرعامل شستا و نمایندگان آن بخشی از آن است و بناست است ادامه یابد.

محمد جواد بدری مدیر عامل پتروشیمی فن آوران نیز با حضور در جمع اصحاب رسانه در این نشست ضمن بیان دستاوردهای مهم این شرکت تولید کننده متانول و اسید استیک در سال ۱۳۹۷ و برنامه های آتی آن، اظهار داشت اکنون فضای کشور در اثر تحمیل فشارهای ناعادلانه بین المللی به کشور و مردم، فضای جنگ اقتصادی است و در این فضا تزریق امید و انعکاس توانمندی ها و موفقیت ها، بخوبی می تواند اثرات فشارهای موجود را مهار نماید.

وی اضافه کرد در حالیکه رسانه های بیگانه سعی در انعکاس فضای یأس و نا امیدی از جامعه ما در عرصه بین المللی دارند این وظیفه و رسالت رسانه هاست که اثرات منفی را با انتشار نقاط قوت موجود و توانمندی های بارز جوانان و متخصصان این مرزو بوم در عرصه های متعدد منجمله در صنعت پتروشیمی، خنثی و از جامعه دور نمایند.

محمد جواد بدری با اشاره به ۳ میلیون تن افزایش ظرفیت تولید متانول کشور در شرایط تحریم و برنامه افزایش آن به بیش از ۱۰ میلیون تن تا سال آینده، گفت هرچه تولیدات پتروشیمی را در کشور افزایش دهیم تهدید پذیری کشور از این حوزه کاهش خواهد یافت و عامل کاهش آسیب پذیری در این حوزه را افزایش سهم کشور از سبد تولید جهانی محصولات پتروشیمی ذر کرد که وابستگی بازار های هدف و مصرف کنند گان را بدنبال خواهد داشت. رویدادی که چشم پوشی بازارهای جهانی از آن به تبعیت از تحریم ها، تبعات سنگینی را در عرصه بازار های جهانی رقم خواهد زد.

وی افزود سیاست ها و چشم انداز تعریف شده برای محصول متانول در کشور، حرکت به سمت نقطه تاثیر گذاری جهانی تولید کنند گان داخلی و تاثیر گذاری مستقیم بر قیمت های جهانی این محصول به تبعیت از سهم ایران در تولید این محصول در عرصه جهانی است و در همین راستا با ایجاد همگرایی میان تولید کنند گان داخلی، به سرعت در حال تحقق برنامه های استراتژیک خود وپایش مستمر آنها می باشیم.

بدری در ادامه به بیان اهم نقاط قوت و دستاوردهای شرکت فن آوران در سال ۱۳۹۷ و جهش ۱۹۳ درصدی EPS این شرکت درسال گذشته پرداخت و خبر از رشد سه برابری سود هر سهم در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل داد.

https://ipna.news/143234کپی شد!