برنامه ریزی هلدینگ پتروفرهنگ برای ایجاد واحدهای الفینی

خورنا|باقر گل فر:قائم مقام مدیر عامل هلدینگ پترو فرهنگ گفت: ایجاد واحدهای الفینی از طریق GTX در برنامه های توسعه ای هلدینگ پتروفرهنگ پیش بینی شده است و تکمیل زنجیره تولید را هدف گذاری کرده ایم.

سید احمد عظیمی عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیر عامل شرکت پترو فرهنگ در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل میان هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی اظهارکرد:بعد از بهره برداری از تمامی طرح های توسعه ای در هلدینگ پترو فرهنگ ، این شرکت بیشترین متانول متمرکز خاورمیانه را تولید خواهد کرد. این طرح ها با هدف صادرات راه اندازی شده اند و پتروفرهنگ نقش ویژه ای در صادرات آینده متانول بر عهده خواهد داشت.

وی با بیان این که صندوق ذخیره فرهنگیان شرکت پتروفرهنگ را برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی تاسیس کرد گفت: این شرکت کار خود را در ابتدا با ۴۷ درصد از سهام پتروشیمی مروارید، ۲۰ درصد سهام پتروشیمی خراسان و سهم کوچکی از پتروشیمی مارون آغاز کرد .
عظیمی ادامه داد: به دلیل وجود خوراک هیدروکربنی در کشور با قیمت معقول نسبت به بازارهای جهانی امکان تولید محصولاتی با ارزش افزوده در سالیان گذشته برای ما وجود داشت بر همین اساس هدف سرمایه‌گذاری خود را در صنعت پتروشیمی یافتیم.

بیشترین تمرکز شرکت پترو فرهنگ در زمینه تولید متانول است
قائم مقام مدیر عامل شرکت پترو فرهنگ اظهارکرد: در صنعت پتروشیمی محصولاتی مانند اتیلن، پروپیلن و متانول به عنوان محصولات استراتژیک شناخته شده اند بنابراین طبیعی است که در سرمایه گذاری های کلان صنعت پتروشیمی تولید یکی از این محصولات انتخاب ما باشد. از طرفی در زمانی که برای سرمایه گذاری اقدام کردیم کشور با کمبود اتان روبرو بود و در پتروشیمی مروارید ما با کمبود خوراک برای تولید اتیلن مواجه بودیم بنابراین سرمایه گذاری خود را برای تولید متانول از متان که در کشور مازاد است اختصاص دادیم. البته در حال حاضر ظرفیت تولید اتان در کشور افزایش یافته و امکان سرمایه گذاری در واحدهای الفینی نیز وجود دارد. در برنامه ریزی شرکت پتروفرهنگ ایجاد واحدهای الفینی از طریق GTX نیز پیش بینی شده است و تکمیل زنجیره تولید را در نظر گرفته ایم.

 

استراتژی ده ساله شرکت پتروفرهنگ تکمیل زنجیره متانول است

وی تصریح کرد: در استراتژی ده ساله شرکت پتروفرهنگ تکمیل زنجیره متانول برنامه ریزی شده و تا رسیدن به محصول نهائی مانند الیاف ، موکت، گونی و پارچه ادامه خواهیم دادو همچنین یک واحد برای پیگیری بازارهای متانول ایجاد شده و شرایط صادرات متانول را فراهم خواهد کرد. در همین راستا با همراهی تولید کنندگان دیگر متانول برای فروش با قیمت همسان کنسرسیوم متانول تشکیل می شود.
عظیمی  به امضای قرارداد پتروفرهنگ برای تولید کاتالیست پتروشیمی سبلان از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اشاره کرد و گفت: مطالعات ما نشان می دهد که در تامین تمامی تجهیزات اصلی  در داخل فرصت تولید وجود دارد و ما معتقدیم که به غیر از تجهیزات دوار امکان ساخت باقی تجهیزات در داخل وجود دارد که این امر نیازمند حمایت بیشتر از طرف دولت است.

https://ipna.news/142971کپی شد!