قابلیت افزایش ظرفیت تولید ۳ میلیون تنی پروپیلن کشور با طرح های در دست اجرا

خورنا|باقر گل فر:معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: با اجرا و بهره برداری از ۷ طرح تولید پروپیلنی در صنعت پتروشیمی ۳ میلیون تن به ظرفیت پروپیلن کشور افزوده خواهد شد.

بهزادمحمدی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی عصر روز گذشته در جلسه هم اندیشی مدیران عامل طرح های تبدیل پروپان به پروپیلن( PDH)) و پلی پروپیلن (PP) با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جلسه بررسی وضعیت مجوزها و طرح های در دست اجرای پروپیلن و پلی پروپیلن می باشد اظهار کرد:در این خصوص باید به تنوع در زنجیره پروپیلن و مشتقات آن نیز توجه شود که در صورت تولید ۳ میلیون تن پروپیلن ،بایستی تنوع در زنجیره پایین دست پروپیلن مدنظر قرارگیرد تا منجر به تاب آوری بیشتر برای واحد های تولید کننده شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت اجرایی شدن ۷ طرح پروپیلنی، ۳ میلیون تن به ظرفیت پروپیلن کشور افزوده خواهد شد گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰۰ هزار تن پروپیلن توسط ۲ پالایشگاه و ۶ مجتمع پتروشیمی تولید می شود که تقریبا تمام آن در داخل کشور مصرف می شود.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: از این ۷ طرح پروپیلنی ۳ طرح سلمان فارسی ، هیرسا پلیمر و کوروش در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در بندرماهشهر متمرکز است که از پیشرفت مناسبی در بخش تامین دانش فنی برخوردارند و ۴ طرح توسعه انتخاب ، مهر پتروکیمیا ،سازه های صنعتی آذران و نفت و گاز رضوی در منطقه کنگان و عسلویه فعال می شوند.

محمدی با بیان اینکه صنعت پروپیلن از جذابیت و اهمیت خاصی برخوردار است وکمک شایانی به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در صنایع پایین دست خواهد نمود، گفت :ما در شرکت ملی صنایع پتروشیمی حامی این طرح ها هستیم ودر تلاش هستیم تا با کمک شما مشکلات موجود را حل وفصل نماییم.

گفتنی است در این جلسه هم اندیشی، مدیران عامل ۷ طرح پتروشیمی تولید پروپیلن، آخرین گزارش مربوط به پروژه های خود را ارائه و مشکلات وموانع موجود از جمله تامین مالی طرح ها ،تامین خوراک و بحث دانش فنی را مطرح کردندو خواستار حمایت NPC  از طرح های مذکور شدند.

https://ipna.news/142530کپی شد!