پتروشیمی امیرکبیر رکورد بی سابقه سود سهام خود را به ثبت رساند

خورنا|باقر گل فر:مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پتروشیمی امیرکبیر با حضور اکثر سهامداران شرکت تشکیل شد، در این مجمع بر اساس عملکرد سال ۹۷ مقرر شد از کل سود قابل تخصیص با احتساب سود انباشته به مبلغ ۹,۳۱۸,۴۰۴ میلیون ریال، مبلغ ۹,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به ازاء هر سهم ۲,۵۰۰ ریال بین سهامداران تقسیم شود.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی امیرکبیر، اعضای هیئت مدیره شرکت پتروشیمی امیرکبیر در این جلسه با تشریح عملکرد سال ۹۷ شرکت به سوالات سهامداران پاسخ دادند.

*تولید:
باتوجه به تولید ۱۳۱۶۱۹۳ تن انواع محصولات در پتروشیمی امیرکبیر طی سال ۱۳۹۷، این شرکت موفق شد ضمن تحقق ۱۰۱ درصدی برنامه پیش بینی شده نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد یک درصدی را ثبت نماید.

*خوراک:
شرکت پتروشیمی امیرکبیر با دریافت ۷۷۲۵۱۴ تن خوراک‌های مایع، ۹۹درصد از برنامه پیش بینی شده خود در دریافت خوراک‌های مایع و با تامین ۱۴۵۹۶۶ تن خوراک اتیلن، معادل ۱۱۰ درصد از بودجه پیش بینی شده خوراک اتیلن خود را پوشش داده است.

پتروشیمی امیرکبیر در دریافت خوراک گازی اتان موفق به تحقق ۹۹ درصدی برنامه پیش بینی شده در تامین این خوراک گازی طی سال مالی ۹۷ شده که این میزان رشد ۲/۵ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال قبل نشان می دهد.

*فروش:
این شرکت در سال ۱۳۹۷ موفق گردید ۸۴۹,۷۲۳ تن از محصولات به ارزش ۴۹,۰۶۰,۷۹۶ میلیون ریال بفروش برساند.

فروش داخلی شرکت در سال ۱۳۹۷ از نظر مقداری ۶۳۸,۴۹۸ تن بوده است که رشد ۳ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل را نشان می دهد.

از نظر ریالی فروش داخلی شرکت، ۳۴,۳۶۳,۹۶۸ میلیون ریال بوده است که رشد ۲ درصدی از بودجه سال ۱۳۹۷ را نشان می دهد .
صادرات شرکت با فروش ۲۱۱,۲۲۵ تن، ۴ درصد کمتر از بودجه سال ۹۷ بوده است‌.همچنین مبلغ فروش صادراتی ۱۴,۶۹۶,۸۲۸ میلیون ریال بوده ، که یک درصد کمتر از بودجه سال ۹۷ می باشد.

*شاخص های مالی:

سود عملیاتی شرکت در سال ۱۳۹۷ به مبلغ ۹,۲۴۶,۳۸۵ میلیون ریال رسیده است. این مقدار نسبت به بودجه افزایش ۳ درصدی را نشان می دهد.

سود خالص شرکت در سال ۱۳۹۷ به مبلغ ۸,۹۵۲,۰۵۰ میلیون ریال رسیده است که از ابتدای تاسیس شرکت بیشترین میزان بوده و نسبت به سال ۱۳۹۶ افزایش ۷۶ درصدی و نسبت به بودجه افزایش ۷ درصدی را نشان می دهد
.
سود هر سهم شرکت (EPS) در سال ۱۳۹۷ رقم ۲۴۸۷ ریال را ثبت نموده که ضمن افزایش ۷ درصدی نسبت به بودجه مصوب، رشد ۷۶ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال قبل نشان می دهد.

*تصمیمات مجمع سالانه:

گفتنی است، کل سود قابل تخصیص با احتساب سود انباشته به مبلغ ۹,۳۱۸,۴۰۴ میلیون ریال، مبلغ ۹,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به ازاء هر سهم ۲,۵۰۰ ریال بین سهامداران تقسیم شد.

*در این مجمع سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت برای یکسال انتخاب گردید.
انتخاب روزنامه های دنیای اقتصاد و اطلاعات نیز به عنوان روزنامه های کثیرالانتشار جهت درج آگهی های شرکت در این مجمع به تصویب رسید.

از دیگر مصوبات مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پتروشیمی امیرکبیر تعیین اعضای هیئت مدیره بود که بر اساس مفاد مواد ۱۰۷ و ۱۱۰ اصلاحیه قانون تجارت، بانک رفاه کارگران (سهامی عام)، شرکت صنعتی نوید زرشیمی(سهامی خاص)، شرکت ارزش آفرینان تجارت صبا(سهام خاص)، شرکت توسعه سرمایه رفاه(سهامی خاص) و شرکت توسعه فناوری رفاه پردیس(سهامی خاص) به عنوان اعضای هئیت مدیره شرکت پتروشیمی امیرکبیر برای مدت ۲ سال انتخاب شدند.

https://ipna.news/141352کپی شد!