کمک هشت میلیارد ریالی صنایع پتروشیمی به دانش‌آموزان بندرماهشهر

خورنا|باقر گل فر:مجتبی دیناروند رئیس اداره آموزش و پرورش بندرماهشهر، گفت: شورای راهبردی در سال گذشته بیش از چهار میلیارد ریال برای کلاس‌های کنکور دانش‌آموزان بندرماهشهر و چهار میلیارد ریال نیز برای سرویس‌های دانش‌آموزان روستایی بندرماهشهر اختصاص داده است.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی :مجتبی دیناروند رئیس اداره آموزش و پرورش بندرماهشهر ، امروز (دوشنبه ۳ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال اولین سالی بوده که امتحانات نهایی پایه دوازدهم برگزار شده و ما در سال‌های گذشته رتبه ۱۸ را در شاخص‌های امتحانات نهایی داشته‌ایم و امیدواریم با توجه به نتایج امتحانات نهایی امسال رتبه بسیار بهتری کسب کنیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بندرماهشهر، افزود: شورای راهبردی شهرستان بندرماهشهر چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برای کلاس‌های کنکور اختصاص داده که کلاس‌های آن در سطح شهرستان به خصوص در مناطق محروم برگزار شده و رتبه‌های کنکور شهرستان بندرماهشهر را بهبود بخشیده است.

وی با اشاره به اینکه مدارس دولتی ۲۵ درصد از مدارس کل شهرستان را تشکیل می‌دهند، بیان کرد: مدارس غیردولتی در شهرستان بندرماهشهر باعث پیشرفت‌ شاخص‌های تحصیلی در بندرماهشهر شده و راندمان کاری بسیار خوبی دارند و با توجه به نظارت آموزش و پرورش بر این مدارس از مدارس خوب شهرستان محسوب می‌شوند.

دیناروند، با اشاره به تغییر سیستم آموزشی کشور، تصریح کرد: تغییر در سیستم آموزشی مشکلاتی را در زمینه‌ تجهیزات هنرستان‌ها و مدارس کار و دانش ایجاد کرده است و اگر تا سال آینده این مشکلات برطرف نشود ما مجبور به انجام برون سپاری در کارهای عملی هنرستان‌ها  هستیم.

وی ادامه داد: قسمتی از تمرکز ما بر توسعه و پیشرفت هنرستان‌ها در بندرماهشهر بوده به طوری که در سال گذشته چندین هنرستان دخترانه و پسرانه در سطح شهرستان بندرماهشهر کلنگ‌زنی و افتتاح شده‌اند؛ در سال گذشته تجهیزات سرمایشی و گرمایشی خوبی از محل اعتبارات شورای راهبردی به مدارس شهرستان بندرماهشهر تحویل داده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بندرماهشهر، با بیان اینکه اخذ وجه در هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی ممنوع است، عنوان کرد: سرانه آموزشی مدارس دولتی تقریبا صفر بوده و تاکید ما بر مشارکت مردمی بوده است؛ مدارس دولتی فقط باید هزینه‌ کتاب و بیمه دانش‌آموز را از خانواده‌ها بگیرند.

وی اضافه کرد: شورای راهبردی در سال گذشته بیش از چهار میلیارد ریال برای سرویس‌های دانش‌آموزان روستایی اختصاص داده تا این دانش‌آموزان بصورت کاملا رایگان به مدرسه آمده و برگرذند؛ با توجه به افزایش تعداد دانش‌آموزان برای تداوم این طرح باید از سال آینده این موضوع به صورت مشارکتی برگزار شود.

دیناروند، با تاکید بر اینکه بحران کمبود معلم مشکلی کشوری است، افزود: بندرماهشهر در هر سال تجصیلی بیش از ۱۲۰ معلم را از دست داده که ورودی معلمان به بندرماهشهر تنها ۴۰ نفر بوده و به این معنا که ما با کمبود ۸۰ نفری معلمان در هر سال مواجه هستیم؛ با بخشنامه جدید ۵۰ معلم جذب شده اما اگر مشکل جذب معلمان به صورت سراسری حل شود دیگر با کمبود معلم مواجه نخواهیم بود.

وی در پایان با اشاره به اخذ مجوز رشته مکانیک برای پسران در بندرماهشهر، ابراز کرد: مجوز چندین مدرسه دولتی و غیردولتی در بندرماهشهر اخذ شده و تا چند روز دیگر شاهد کلنگ‌زنی یک مدرسه در شهرک مدنی خواهیم ‌بود؛ دارالقران بندرماهشهر نیز از بلاتکلیفی درآمده و کار آن در حال اتمام است؛ استخر دانش‌آموزی نیز با تزریق ۲۰ میلیارد ریال از شورای راهبردی و آموزش و پرورش کار آن به زودی آغاز می‌شود.

https://ipna.news/140931کپی شد!