ضریب ایمنی عملیات در واحد بهره برداری رامشیر افزایش یافت

خورنا|باقر گل فر:مدیرعملیات شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز آغاجاری از تغییر آرایش تفکیک‌گرهای نفت شیرین واحد بهره‌برداری رامشیر با هدف افزایش ضریب عملیاتی در این واحد خبر داد.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، محمدرضا گودرزی گفت: به منظور افزایش ضریب ایمنی عملیات، آرایش تفکیک‌گرهای مرحله اول و دوم نفت شیرین تغییر کرد و شیرهای نمونه گیر استاندارد روی خطوط لوله نفت‌وگاز خروجی همه تفکیک‌گرها و مخازن واحد بهره‌برداری رامشیر نصب شد.

وی این پروژه را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: پیش از این، بدلیل محدودیت در ظرفیت فرآورش واحد رامشیر، یک تفکیک‌گر جدید به مجموعه تفکیک‌گرهای آن اضافه شد که بدلیل محدودیت‌های موجود در محوطه و آرایش اتصالات واحد بهره‌برداری به عنوان تفکیک‌گر مرحله نخست در سرویس قرار گرفت، اما در مهرماه ۹۴ طرح کوتاه مدت نفت نمکی با هدف امکان تولید از چاه‌های نمکی میدان رامشیر راه‌اندازی شد و دو دستگاه تفکیک‌گر جدید به واحد انتقال و ردیف نمکی واحد رامشیر اضافه شد.

مدیرعملیات شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز آغاجاری اظهار کرد: برای رفع محدودیت‌های پیش گفته و برای افزایش ضریب ایمنی عملیاتی، با اجرای طرح اصلاحیه‌ای که ازسوی مهندسی تولید ارائه شد، با همکاری ادارات تعمیر و نگهداری خطوط لوله، بازرسی فنی، مهندسی تولید، نگهداری و تعمیرات و عملیات بهره‌برداری، آرایش تفکیک‌گرهای مراحل نخست و دوم نفت شیرین تغییر واحد داد.

گودرزی تصریح کرد: همچنین با اجرای اصلاحیه نصب شیرهای نمونه‌گیر استاندارد روی خطوط لوله نفت‌وگاز خروجی همه تفکیک‌گرها و خط لوله نفت خروجی مخزن بهره‌برداری و مخزن دوکاره (بهره‌برداری، آزمایش)، امکان نمونه‌گیری استاندارد از سیالات خروجی این تجهیزات میسر شد.

https://ipna.news/140655کپی شد!