برنامه ریزی پتروشیمی شیمی بافت برای افزایش صادرات در سال ۹۸

خورنا|باقر گل فر:مدیرعامل شرکت شیمی بافت، با بیان اینکه در سال ۹۸ یک محصول صد درصد صادراتی نیز به محصولات شرکت اضافه می‌شود، گفت:با برنامه ریزی انجام شده در سال جاری به ۲۵ میلیون دلار صادرات دست خواهیم یافت .

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی به نقل از روابط عمومی شرکت شیمی بافت سید محسن شمس مدیرعامل شرکت شیمی بافت، در خصوص عملکرد این شرکت در سال گذشته اظهار داشت: در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال۹۶، ۹۱ درصد افزایش فروش داشته ایم که در مجموع، سود ناخالص شرکت دویست‌وهشتاد و چهار درصد اضافه شده است.

وی با بیان اینکه مالیات خود را نیز پرداخت کرده‌ایم گفت: در سال ۹۶ حدود ۴ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردیم اما در سال ۹۷ به دلیل افزایش درآمد مالیات ما نیز افزایش یافت و بیش از ۲۲ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردیم.

شمس درخصوص شرکت زیرمجموعه و تابعه شیمی بافت نیز، تصریح کرد: شرکت شیمی‌تکس آریا که پیشتر و از بدو راه اندازی زیان ده بود توانست به اهداف درآمدی خود در پایان سال ۹۷ دست یابد و به سود دهی برسد.

مدیرعامل شرکت شیمی بافت، به حوزه صادرات شرکت اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۸ میلیون دلار صادرات داشتیم و صددرصد ارز حاصله را نیز در سامانه نیما عرضه کردیم.

وی همچنین به تامین خوراک پتروشیمی شیمی بافت اشاره کرد و افزود: با اضافه شدن پتروشیمی جم به جمع تامین کنندگان منابع، خوراک تامین مواد اولیه به حداکثر رسید.

شمس در خصوص برنامه‌های شرکت برای سال ۱۳۹۸ نیز به موضوع تامین خوراک مواد اولیه اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به ظرفیت اسمی می‌رسیم.

مدیرعامل شرکت شیمی بافت، با بیان اینکه در سال ۹۸ یک محصول صد درصد صادراتی نیز به محصولات شرکت اضافه می‌شود، گفت: در سال جاری به ۲۵ میلیون دلار صادرات دست می‌یابیم.

وی افزود: در سال ۱۳۹۸ طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به بیش از ۱۳۵ میلیارد تومان سود دست خواهیم یافت.

ضمن آنکه با توجه به سودآور شدن شرکتی شیمی‌تکس‌آریا تا پایان تابستان امسال این شرکت در شرکت شیمی بافت ادغام خواهد شد البته این ادغام موجب کاهش نیرو در حوزخ عملیاتی و کارگری نمی‌شود اما در نیروی انسانی ستاد کوچک‌سازی صورت می‌گیرد.

https://ipna.news/140130کپی شد!