خانه فرهنگ پتروشیمی فجر در سال ۹۷ روزانه صد نفر پذیرش دارد

شرکت پتروشیمی فجر، در سال ۹۷ همچون سال‌های گذشته دوره‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و تفریحی متنوع برای کارکنان و خانواده‌های آنها برگزار کرده است تا ضمن پر کردن اوقات فراغت و افزایش مهارتهای علمی و تخصصی شرکت‌کنندگان، مسئولیت اجتماعی خود در قبال کارکنان و خانواده‌هایشان را اجرایی سازد.

 بنابه گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، خانه فرهنگ شرکت در سال جاری همچون سال‌های قبل با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی متنوع با هدف تقویت تعادل میان کار و زندگی کارکنان، تکمیل اوقات فراغت همسران و فرزندان کارکنان و توسعه ارتباطات بین خانواده‌ها و ایجاد صمیمیت بیشتر میان آنها، فعالیت‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است.

خانه فرهنگ پتروشیمی فجر که روزانه میزبان حدود صد نفر از افراد خانواده‌های کارکنان مجموعه است، برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مختلفی در زمینه‌های؛ آموزش مهارت‌های خانگی، هنرهای دستی، موسیقی، خیاطی و سایر هنرها برای بانوان برگزار کرده و به شرکت‌کنندگان پس از پایان دوره‌ها گواهینامه اعطا می‌کند. فرزندان کارکنان نیز در رشته‌های مختلف قرآنی، رشته‌های متنوع موسیقی، هنری، علمی، کمک‌درسی و زبان‌های خارجی  می توانند از دوره‌های خانه فرهنگ بهره بگیرند. در این راستا افزایش مهارت‌های فرزندان در زمینه کامپیوتر، خلاقیت، اینترنت و روباتیک نیز در برنامه سالانه خانه فرهنگ قرار گرفته است.

گزارش می افزاید، برگزاری دوره‌های مختلف قرآنی نیز از جمله برنامه‌های خانه فرهنگ در طول سال است. خانه فرهنگ فجر از سال ۱۳۸۶ تاکنون به طور سالانه در سه مرحله ختم غیرحضوری قرآن باشرکت ۱۲۰ نفر از بانوان ساکن شهرک بعثت برگزار می‌کند. همچنین در برنامه‌های قرآنی، هر سال یک دوره مسابقات سراسری  قرآن، اذان، نهج البلاغه  و مفاهیم، ویژه تمامی گروه‌های شغلی برای تمامی کارکنان و خانواده‌هایشان برگزار می‌شود که در سال گذشته تعداد ۱۸۰ نفر در دوره مقدماتی این دوره شرکت کردند. در این زمینه از هر رشته، سه نفر به مسابقات صنایع ماهشهر اعزام و در مجموعه ۳۰ نفر حائز برترین مقام شدند که در سطح شرکت‌های منطقه رتبه اول را کسب کرد. علاوه بر اینها، خانه فرهنگ در محل شرکت نیز به صورت هفتگی برای کارکنان کلاس‌های قرآن برگزار می‌کند.

از دیگر برنامه‌های خانه فرهنگ فجر می‌توان به؛ برگزاری نشست بصیرتی به صورت هفتگی، مسابقات پیامکی و کتابخوانی به مناسبت‌های مختلف برای کارکنان و خانواده‌هایشان، جشنواره شیرینی‌پزی و غذا، جشنواره نقاشی، جشن انقلاب، دوره‌های بهبود رابطه مادر و کودک، کمک به مدارس و ایتام، خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان، اهدای خون، مسابقات رباتیک، طرح رصد ماه، دیدار با خانواده‌ شهدا و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف اشاره کرد.

آموزش ۳۶۸۸ نفر از کارکنان و خانواده‌هایشان در دوره‌های آموزشی و مهارتی مختلف خانه فرهنگ فجر، نشان از توجه شرکت پتروشیمی فجر به مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه دارد.

لازم به ذکر است خانه فرهنگ فجر از سال ۱۳۸۵ با هدف پر کردن اوقات فراغت و تقویت بینه علمی و تخصصی خانواده‌های کارکنان فجر و شرکت‌های همجوار، تاسیس شد. دوره‌های این مجموعه مشمول تمامی کارکنان، همسران و فرزندان بالای سه سال آنها می‌شود.

https://ipna.news/139952کپی شد!