ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس:

پروژه پتروشیمی سنقر در سطح پایین دستی است/بندرماهشهر و عسلویه طرح‌های بالا دست صنعت پتروشیمی کشور هستند

خورنا|باقر گل فر:جعفر ربیعی ، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح پتروشیمی‌ سنقر:همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما الان در جنگ اقتصادی هستیم با همه ابعادش، خیلی از شما بزرگواران جنگ و دفاع نظامی را در هشت سال دفاع مقدس و در دفاع از حریم اهل بیت تجربه کردید.

متن سخنرانی مدیرعامل شرکت صتایع پتروشیمی خلیح فارس در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح پتروشیمی سنقر کرمانشاه:

در جنگ نظامی، دشمن در برابر شما وجود دارد و با ابزار نظامی با آن روبرو می‌شوید اما جنگ اقتصادی بسیار پیچیده‌تر از جنگ نظامی است و تا کوچه پس کوچه های تهران و مراکز اقتصادی و دولتی و غیردولتی این جنگ در جریان است.

در جنگ اقتصادی از پشت سر هم گلوله به شما اصابت میکند و تهدید می‌شوید.سربازان جنگ اقتصادی بسیار بسیار گمنام‌تر است، در جنگ نظامی سرداران را به خوبی می‌شناسیم اما در جنگ اقتصادی سربازان گمنام باقی می‌مانند و همین گمنامی باعث می‌شود که عده‌ای فکر کنند سربازی وجود ندارد و بگویند چرا در بخش اقتصاد آرایش جنگی گرفته نمی‌شود!

اینجا می‌گویم افتخار دارم در گوشه‌ای از لشکر اقتصادی قرار دادم و به عنوان یک سرباز اقتصادی میجنگم.کشور در حوزه اقتصاد به شدت در حال جنگ با دشمن یعنی آمریکاست و تحریم‌های امروز بسیار بسیار بسیار شدیدتر از تحریم‌های قبل از برجام است.

در این جنگ سربازان و افسران در کارخانه‌ها، در بخش‌های اقتصادی، در واحدهای سازمانی دولتی و غیر دولتی در حال برنامه‌ریزی برای مقابله با این تحریم‌ها هستند.

کشور اگر امروز روی پاست، صادرات نفت و پتروشیمی همچنان برقرار است به خاطر تلاش‌های سربازان و افسرانی است که نمی‌توانند بیایند پشت بلندگو بگویند چه می‌کنند، چرا که هرچه می‌گویند مورد سوء استفاده دشمنان قرار می‌گیرند.

سربازان جنگ نظامی خون می‌دهند اما سربازان جنگ اقتصادی، آبرو می‌دهند برای اینکه کشور را از دست دشمن مصون نگه دارند و کار اقتصادی کشور پیش برود.

خوشحالم در صنعت پتروشیمی کشور در جایی هستم که در جنگ اقتصادی با تولید، صادرات، بازگشت ارز به کشور و ایجاد رونق در کشور حضور دارد.

امسال توسط مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری شده است ما به عنوان شرکتی که در صنعت پتروشیمی حضور داریم و به عنوان بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی کشور وظیفه خود می‌دانیم که در جاهایی که امکان ایجاد تاسیسات و واحدهای پتروشیمی با توجیه اقتصادی وجود دارد سرمایه‌گذاری کنیم، البته سرمایه گذاری پایان ناپذیر نیست و حتماً باید سرمایه‌گذاران و مردم هم وارد کار بشوند.

در پروژه سنقر اعلام کردیم هر کس که آماده سرمایه‌گذاری باشد ما آماده‌ایم که به گرمی دست او را بفشاریم.

پروژه پتروشیمی سنقر در سطح پایین دستی است.مناطقی مانند ماهشهر و عسلویه طرح‌های بالا دست صنعت پتروشیمی کشور هستند.

از چند سال پیش با تاکید وزیر محترم نفت و برنامه‌ریزی صورت گرفته در شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ما به پایین دست پتروشیمی هم پرداخته ایم.

خوشبختانه صنایع پتروشیمی پایین‌دست تنوع بسیار بسیار خوبی دارد و بخش های مختلف می‌توانند در آن فعالیت داشته باشد و حجم کمتر از سرمایه‌گذاری و نیاز دارند و امکانات طبیعی مانند آب کمتر استفاده می‌کنند.

طرحی که در سنقر و کلیایی در نظر گرفته‌ شدمی‌تواند خوراک بسیاری از کارگاه‌های کوچک پایین دست خود را برای تولید نهایی محصولات ایجاد کند

ما هیچ وقت قصد نداریم که جای بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی در پایین‌دست را تنگ کنیم، حضور ما در این بخش پیام جذب بخش خصوصی است، ما در کنار آنها حضور داریم و آنها را تشویق به سرمایه‌گذاری و حضور در پروژه داریم.

این پروژه در عرض ۱۲ تا ۱۵ ماه انشالله با سرمایه‌گذاری ۳۵ تا ۴۰ میلیون دلار انجام می‌شود البته در هر جا اگر مسئولین منطقه کمک نکنند یک پروژه کوچک ممکن است چند سال طول بکشد.

https://ipna.news/139408کپی شد!