حمایت همه جانبه NPC از سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

خورنا|باقر گل فر:معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: از سرمایه گذاران در طرح های توسعه ای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش حمایت همه جانبه می کنیم.

 بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی عصر امروز چهارشنبه(۸ اردیبهشت ماه) در جلسه هماهنگی توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: باید در منطقه ماهشهر نگاه توسعه محور نهادینه شود و در این مسیر از سرمایه گذاران در این منطقه استقبال می کنیم .

وی تصریح کرد: نگاه ما به سرمایه گذار باید نگاهی حمایت گرا باشد و فضا و زیرساخت های حرفه ای را باید برای سرمایه گذاران فراهم کرد.

محمدی با بیان اینکه، سیاست کلان مجموعه ی وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی حمایت از جذب سرمایه گذاری های جدید است گفت: باید برخی مشکلات حضور سرمایه گذاران را به ویژه در منطقه ماهشهر مرتفع کرد تا بتوانیم  توسعه هاب دوم ماهشهر را محقق کنیم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، خطاب به مدیران سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: باید برای ایجاد همگرایی در ماهشهر تلاش کنیم و نقش شما در پیشرفت منطقه و جذب سرمایه گذاری های جدید بسیار تاثیر گذار است.

محمدی افزود: صنعت پتروشیمی در جهان با شتاب در حال پیشرفت است و ما در ایران با توجه به دارا بودن منابع غنی خوراک، باید سرآمد باشیم و با نگاه رو به جلو، صنعت پتروشیمی کشورمان را در مسیر توسعه هدایت کنیم.

وی ادامه داد: موضوع نگهداشت مجتمع ها و حفظ تولید مهم است؛ اما باید نگاه رو به جلو را فراموش نکنیم  و در منطقه ماهشهر باید به توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در پایین دست نگاهی ویژه داشت.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: حفظ روحیه توسعه ای  باید در ما زنده بماند و تحول همواره باید از سوی متولیان امر در صنعت پتروشیمی مورد توجه قرار گرفته و از روزمرگی فاصله بگیریم.

وی با بیان اینکه تهیه نقشه‌ راه صنعت پتروشیمی با جدیت در حال پیگیری است، گفت: ۱۸ طرح تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری می رسد و سه طرح متانول کاوه، متانول بوشهر و الفین ایلام امسال وارد مدار تولید می شوند؛ ۱۵ طرح دیگر نیز در سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

محمدی، به نقش مهم صنایع پایین دستی و تولید محصولات نهایی اشاره کرد و گفت: تکمیل زنجیره ارزش و توجه به صنایع تکمیلی می تواند ارزش افزوده‌ مطلوبی را به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید با جدیت از سرمایه گذاران علاقمند به حضور در صنعت پتروشیمی حمایت کرد و نقش سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در جذب سرمایه های جدید از اهمیت بالایی برخوردار است.

گفتنی است که، سیدامید شهیدی نیا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز در پایان این جلسه اظهار کرد: حمایت از سرمایه گذاران سرلوحه‌ فعالیت های ما است و تمامی مسئولین در منطقه توجه خود را به توسعه همه جانبه و مشارکت سرمایه گذاران مختلف در بخش های بالادستی و بالادستی معطوف می‌کنند.

https://ipna.news/139375کپی شد!