محمدی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی:

توانمندی های داخلی را باید در صنعت پتروشیمی به فعل برسانیم

خورنا|باقر گل فر:بهزاد محمدی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اظهار کرد: باید توانمندی‌های داخلی کشور را در صنعت پتروشیمی به فعل برسانیم.

بهزاد محمدی ظهر روز (پنجشنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه) در بازدید از بیست‌وچهارمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی درباره نقش صنعت پتروشیمی در محقق کردن شعار امسال مبنی بر «رونق تولید» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی امسال با پیگیری برنامه‌های از قبل تعیین شده، توسعه صنعت پتروشیمی را تسریع خواهد کرد.

وی افزود: امیدواریم تا پایان امسال و سال آینده اهداف ارزشمندی را برای کشور محقق کنیم و ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی را حداقل به میزان ۴۵ درصد افزایش دهیم؛ این مهم‌ترین رکن رونق در صنعت پتروشیمی است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به اینکه ظرفیت بسیار خوبی در صنایع مختلف در داخل کشور وجود دارد، تصریح کرد: توانمندی‌های داخلی در زمینه صنعتی، فنی و مهندسی و صنعتی بسیار عالی است و باید تلاشمان را در صنعت پتروشیمی به فعل برسانیم.

بهزادی ادامه داد: باید تلاش کنیم که در صنعت نفت و به‌ویژه صنعت پتروشیمی مجموعه‌های توانمند را به سمت صنایع مرتبط هدایت کنیم.

وی درباره پروژه‌های غیرفعال صنعت پتروشیمی تصریح کرد: این پروژه‌های غیرفعال مصوبه دولت را برای اجرا دارند، اما بعضی از آنها به لحاظ تأمین سرمایه دچار چالش شده‌اند که امیدواریم امسال تدبیری برای حل مشکل آنها اندیشیده شود.

بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز (پنجشنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه) از سالن‌های ۶، ۸ و خلیج‌فارس بیست‌وچهارمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بازدید کرد و در جریان توانمندی‌های سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفت./شانا

https://ipna.news/138136کپی شد!