دستاوردی دیگر برای صنعت پتروشیمی در شرایط تحریم/

سنسورهای کمپرسور PTA1 در پتروشیمی تندگویان شبیه‌سازی شد

رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان از مشابه‌سازی موفقیت‌آمیز سنسورهای کمپرسور کارخانه اسیدترفتالیک خالص (PTA1) در این پتروشیمی‌ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خورنا از بندر ماهشهر، محمدعیسی انوشا با اشاره به اهمیت و جایگاه کمپرسور هوا در کارخانه‌های شیمیایی اظهار کرد: نوآوری وخلاقیت و استفاده بهینه از دانش و توان جوانان از جمله دستاوردهای تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشور و صنعت ما است که یک نمونه از آنها را می‌توان در مورد کمپرسور کارخانه PTA1 شرکت به عینه مشاهده کرد.

وی افزود: از آنجا که تهیه و جایگزینی ملزومات و قطعات دستگاه کمپرسور کارخانه اسیدترفتالیک خالص مجتمع به ویژه سنسورهای آن از خارج از کشور با مشکل روبروشده بود و مورد مشابه هم درکارخانه برای جایگزینی وجود نداشت، کارشناسان شرکت تصمیم به انجام تغییرات سخت افزاری و نرم‌افزاری بر روی سنسورهای موجود در مجتمع در زمان تعمیرات اساسی گرفتند.

رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان تصریح کرد: با توجه به اینکه در صورت عدم تهیه سنسورهای دورسنج کمپرسور، ریسک توقف دستگاه بالا بود و امکان بروز مشکلاتی در چرخه تولید محصول وجود داشت، کارشناسان اداره ابزار دقیق اقدام به بررسی کارت کنترلی، مدار داخلی و بورد الکترونیکی سنسورهای دستگاه کردند.

انوشا ادامه داد: کارشناسان این مجتمع نهایتا با ابتکار و خلاقیت خود و با انجام تغییرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از جمله جایگزین کردن درایور، تغییر در وایرینگ و ایجاد پلاریته مناسب موفق به طراحی و ایجاد سنسور دورسنج مشابه در مجتمع شدند.

وی با بیان اینکه سنسورهای جدید از پایان تعمیرات اساسی در بهمن‌ماه تاکنون در سرویس هستند و عملکرد آنها نیز بسیار مطلوب است، گفت: انجام این برنامه علاوه بر رفع دغدغه و نگرانی بابت تهیه و تامین قطعات یدکی مزایای بسیاری داشته که از جمله آنها می‌توان به کاهش خرابی، افزایش عمر مفید سنسورهای جدید و همچنین قابلیت استفاده از سنسورها در بخش‌های مختلف کمپرسور اشاره کرد.

رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان در پایان با تشکر از زحمات کارکنانی که در این پروژه حضور داشتند، نیرو، دانش و انگیزه جوانان را از جمله عوامل مهم موفقیت شرکت‌ها و سازمان‌ها برشمرد.

https://ipna.news/138056کپی شد!