استاندار خوزستان:

نقش حمایتی بندر ماهشهر در سیل خوزستان بی‌بدیل بود

استاندار خوزستان گفت: شهرستان بندر ماهشهر در مقابله با سیل خوزستان نقش بی‌بدیلی ایفا کرد.

به گزارش خبرگزاری خورنا از بندر ماهشهر، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در همایش روز کارگر در پتروشیمی امیرکبیر اظهار کرد: در سیل اخیر خوزستان آنچه بیش از همه چیز نمود داشت ظهور سرمایه‌های اجتماعی و مردمی بود که بعد از دوران ۸ سال دفاع مقدس نظیر نداشت.

وی افزود: با وجود تمام خسارت‌هایی که این سیل به زیرساخت‌ها و مردم وارد کرد، نمود این سرمایه اجتماعی که به صورت یکپارچه به کمک دولت و مردم آمد بسیار مهم و چشمگیر بود.

استاندار خوزستان ادامه داد: بعد از دوران دفاع مقدس این چنین ورود سرمایه‌های اجتماعی و همدلی و یکپارچگی مردم نظیر نداشت و این موضوع یکی از نکات مثبت سیل اخیر بود.

شریعتی بیان کرد: در این میان نقش حمایتی شهرستان بندر ماهشهر و صنایع پتروشیمی این منطقه در کمک به معضل سیل و مقابله با این پدیده طبیعی بی‌بدیل و بسیار تاثیرگذار بود.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوادث مشابه در کشور آمریکا شاهد تلفات جانی قابل توجه بوده‌ایم، گفت: با وجود آنکه حجم ورود آب و سیلاب در استان چندین برابر اوکلاهاما و دیگر نقاط آمریکا بود اما در خوزستان حتی یک نفر نیز تلفات جانی وجود نداشت.

استاندار خوزستان همچنین با تبیین نقش کارگران در توسعه اقتصادی کشور، اظهار کرد: نقش کارگران به ویژه در رونق تولید بسیار مهم و اثرگذار است و این مسئله برهیچکس پوشیده نیست.

شریعتی متذکر شد: دولت وظیفه خود می‌داند تمام تلاش خود را برای حل مشکلات صنفی و معیشتی کارگران به کار ببرد و در این راه از هیچ تلاشی فروگذاری نکند.

https://ipna.news/138051کپی شد!