احداث سیل بند در حاشیه رودخانه کارون توسط مناطق نفت خیز جنوب

خورنا|باقر گل فر:مدیر عملیات ترابری و پشتیبانی تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از احداث سیل‌بند در حاشیه رودخانه کارون به‌منظور جلوگیری از ورود آب به شهر اهواز در مقطع فاز ۳ کوی ملت (کوروش) خبر داد.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، مهران حسنوند در این باره گفت: تجهیزات و ماشین‌آلات مدیریت عملیات ترابری و پشتیبانی تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از روز پنجم فروردین‌ماه ۹۸ به دنبال بارش‌های سیل‌آسا در غرب و جنوب غرب کشور که منجر به بالا آمدن سطح آب رودخانه کارون شد، در این محل سیل‌بند احداث کردند.

وی با اشاره به اینکه حجم عملیات خاکریزی در روز شنبه (۱۰ فروردین‌ماه ۹۸) با افزایش تعداد دستگاه‌ها بیشتر شده و در این روز یک‌هزار و ۴۰۰ متر مکعب خاکریزی شده است، افزود: تجهیزات و ماشین‌آلات اختصاص یافته تا عادی شدن وضع در این محل مستقر خواهند بود.

فعالیت توأمان مناطق نفت‌خیز جنوب در دو جبهه حفاظت از تاسیسات و امدادرسانی به سیل‌زدگان

علی صفی‌خانی، رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نیز از فعالیت این شرکت در دو جبهه حفاظت از تاسیسات و امدادرسانی به سیل‌زدگان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این شرکت معین سه شهرستان اهواز، باوی و کارون است، تدابیر لازم برای مقابله با سیلاب در این شهرستان بررسی شد.

وی با اشاره به هشدار آماده‌باش صددرصدی به همه عوامل اجرایی، نیروهای عملیاتی و امدادی افزود: حفاظت و ایمنی تاسیسات از یک سو و ضرورت امدادرسانی به هموطنان در معرض سیلاب از سوی دیگر مسئولیت این شرکت را در این مقطع زمانی دوچندان کرده و به همین منظور اقدام‌های لازم برای خدمت‌رسانی حداکثری به مردم شریف و غیور خوزستان انجام شده است.

https://ipna.news/136833کپی شد!