فاز نخست نیروگاه غرب کارون امسال راه اندازی می شود

خورنا|باقر گل فر:مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از راه‌اندازی فاز نخست نیروگاه غرب کارون در سه ماه نخست امسال خبر داد.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، تورج دهقانی با اشاره به این‌که در سال نو بر اساس تجربه‌های گذشته و واقعیت‌هایی که در این مسیر روبه‌رو هستیم، اقدام‌ها و برنامه‌ها را به طور جد انجام خواهیم داد، اظهار کرد: تداوم توسعه در غرب کارون، به‌ویژه در بخش آزادگان جنوبی با حضور شرکت‌های داخلی، شتاب بیشتری خواهد گرفت تا تاثیرپذیری از تحریم‌ها و مشکلات خارجی به حداقل ممکن برسد.

وی ادامه داد: تلاش برای حضور شرکت‌های خارجی در قالب قراردادهای جدید در سال‌های گذشته در دستور کار وزارت نفت بود که نتایج خوبی از آن حاصل شد، اما به دلیل تنگناهای ایجاد شده و تحریم‌ها عقیم ماند. با این حال، این موضوع در دستور کار وزارت نفت است تا در بخش‌هایی از توسعه غرب کارون شرکت‌های خارجی را ترغیب کنیم که از امسال در این منطقه فعالیت داشته باشند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت افزود: در صورتی که شرکت‌های خارجی تاخیر داشته باشند با حضور و افزایش شرکت‌های ایرانی می‌توانیم اقدام‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای را به سرانجام رسانیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت به توافق با شرکت پرشیا برای توسعه میدان‌های یاران اشاره کرد و گفت: توافق با این شرکت مراحل نهایی خود را طی می‌کند که امیدواریم با سرعت توسعه فاز ۲ میدان یاران شمالی و تکمیل فاز نخست میدان یاران جنوبی شاهد باشیم، همچنین در میدان نفتی یادآوران نیز مذاکرات با طرف چینی کماکان ادامه دارد.

وی از راه‌اندازی فاز نخست نیروگاه غرب کارون در سه ماه نخست امسال خبر داد و افزود: مراحل نهایی فاز نخست این نیروگاه در حال طی شدن است که با راه‌اندازی آن برای نخستین بار تولید برق از سوی وزارت نفت در میدان‌های غرب کارون که نیاز ضروری برای طرح‌های توسعه‌ای و حتی مردم این منطقه است، محقق خواهد شد.

دهقانی ادامه داد: عمده فعالیت شرکت متن در سال ۹۸ اجرایی کردن فعالیت‌ها و مناقصه‌هایی که طی سال ۹۷ در طرح گوره- جاسک به مراحل نهایی رسیده است، خواهد بود.

وی  تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در طرح گوره- جاسک در چندین جبهه فعالیت‌های اجرایی داشته باشیم که این موضوع می‌تواند نوید بخش فعالیت اقتصادی جدی در سه استان بوشهر، فارس و هرمزگان باشد و زمینه اشتغال و کارآفرینی در سواحل مکران را ایجاد کند.

وی در پایان افزود: بحث مخازن راهبردی نفت خام علیرغم پیشرفت بیش از ۸۰ درصد هنوز به بهره‌برداری نرسیده که ضروری است هرچه زودتر اقدام‌های لازم در این باره انجام شود تا بتوانیم این مخازن را به بهره‌برداری برسانیم.

https://ipna.news/136786کپی شد!