نامه کارکنان پتروشیمی غدیر به وزیر کار: آیا تاپیکو و شستا، کمر به نابودی مدیران توانمند خوزستانی بسته اند؟

نامه کارکنان پتروشیمی غدیر به وزیر کار: آیا تاپیکو و شستا، کمر به نابودی مدیران توانمند خوزستانی بسته اند؟

کارکنان پتروشیمی غدیر در نامه ای به وزیر کار و رفاه نوشتند: جناب آقای دکتر شریعتمداری وزیر محترم و آقایان دکتر رضوانیفر و مهندس مخدومی_ مدیران عامل محترم شستا و تاپیکو

با سلام

همانگونه که می دانید پتروشیمی غدیر سالها دچار آفت و زیاندهی بود.
ما هیچگونه امنیت شغلی و اقتصادی نداشتیم و کارخانه در مسیر زیاندهی و ورشکستگی بود؛
با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، باتوجه به اعمال برخی تغییرات مدیریتی در مجموعه های اقتصادی بویژه شستا و تاپیکو، امید دوباره گرفتیم که شاهد شایسته سالاری، پیشرفت و جلوگیری از فساد اقتصادی و سیاسی و دست اندازی به بیت المال باشیم.
در اواسط سال ۱۳۹۵ با انتصاب مدیری بومی و شایسته، پیکره ی رو به افول و نابودی پتروشیمی غدیر؛ جانی تازه گرفت و ما توانستیم به لطف خداوند و مدیریت خردمندانه ی مهندس بیانک در کمتر از ۲ سال، تمام بدهی های شرکت را به صفر برسانیم و به رکورد شکنی در تولید و سود دهی دست یابیم.

ما توانستیم برای نخستین بار رآکتور شرکت را فقط با تکیه بر دانش و تخصص نیروهای جوانمان در کمتر از ۵۰ روز تعمیر اساسی کنیم و به مدار تولید باز گردانیم.

امسال از ما ۴۰ میلیارد تومان سود خواسته بودید اما ما فقط در ۹ ماهه ی اول سال علیرغم ۲ ماه تعمیر توانفرسای رآکتور بیش از ۹۰ میلیارد سودآوری کردیم.

با تدبیر مهندس بیانک جزو نخستین شرکتهای شستا و تاپیکو بودیم که طرح طبقه بندی مشاغل را اجرا کردیم و انقلابی عظیم در زندگی ما و خانواده هایمان به وجود آمد و به آرامش رسیدیم.

حدود یکماه پیش شنیدیم که مهندس بیانک از مسئولیت خود استعفا دادند؛ باورمان نمیشد تا اینکه دیروز نامه ی خداحافظی ایشان منتشر شد.

جناب آقای دکتر شریعتمداری!
جناب آقای دکتر رضوانیفر!
جناب آقای مهندس مخدومی!
در تاریخ چندین ساله ی پتروشیمی غدیر؛ اینهمه موفقیت و سودآوری را هیچکس به چشم ندیده است!

چرا عرصه ی کار و تولید را به شکلی پیش میبرید که بیانک و بیانک ها خسته شوند و استعفا دهند؟

مگر از ما تولید با کیفیت نمیخواستید؟ ما هم pvc مان را با بهترین کیفیت تولید کردیم و برند برتر خاورمیانه شدیم!

مگر از ما سودآوری نخواستید؟
ما هم برایتان ۳ برابر سود درخواستی تان؛ سودآوری کردیم!
مگر شرکتی آرام و دور از تنش نمیخواستید؟
ما هم آرام و نجیب به کار و تولیدمان ادامه میدهیم!

دیگر چه دلیلی دارید که مدیر عاملمان را از ادامه ی خدمت دلسرد می کنید!

چرا نمایندگانتان را بین ما نمیفرستید تا از نزدیک با حرفها و درد دلهای ما آشنا شوید! تا به آنها بگوییم که بعد از سالها شکست و عقب ماندگیهای پیاپی؛ امروز با مدیرعاملی مهندس بیانک؛ حال غدیر؛ خوب است! به امنیت شغلی رسیدیم و شرایط زندگی همه ی ما و خانواده هایمان به آرامش رسیده است.

سخن ما با مجمع نمایندگان استان، استاندار خوزستان، نمایندگان ما در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه ی محترم شهرستان، فرماندار و نماینده مجلس این است که کجاست شعار حمایت شما از مدیران شایسته و توانمند بومی؟

آیا بعد از این باید به وعده های شما به چشم پوچ و واهی نگاه کنیم!

اگر فردا روز سرنوشت پتروشیمی غدیر به سرانجام نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد مبدل شد، کدامیک از شما پاسخگوی ما و خانواده هایمان_ که رنجآلود گرما و شرجی و گرد و خاک و آلاینده های شیمیایی هستند_ خواهید بود؟

درپایان از وزیر محترم و مدیران عامل محترم شستا و تاپیکو می خواهیم مقدمات ادامه ی همکاری پدر مهربان و دلسوزمان مهندس بیانک را به عنوان مدیر عامل بومی و توانمند غدیر فراهم کنند و مژده ی دلنشین ادامه ی خدمت ایشان را با نسیم خوشآیند بهاری به گوش جانمان برسانند.

با تشکر
پرسنل شرکت پتروشیمی غدیر

https://ipna.news/134846کپی شد!