افزایش ۷۲درصدی درآمدهای پتروشیمی پارس

پتروشیمی پارس در بازه ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ به میزان ۳میلیون و ۵۸۱هزار تن از محصولات خود (شامل اتان، پروپان، بوتان، پنتان، استایرن منومر، تولوئن، اتیل بنزن) را در بازار‌های داخلی به فروش رساند و از این محل درآمدی ۲۶۰ هزار و ۶۵۵ میلیارد ریالی کسب کرد. در بازه ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰، حجم فروش این شرکت با کاهشی ۸ درصدی نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۹۹ به ۳میلیون و ۲۸۶هزار تن رسید و این حجم از فروش درآمدی ۴۴۹ هزار و ۷۷۸ میلیارد ریالی برای پتروشیمی پارس به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛نکته قابل توجه در مورد تولید و فروش پتروشیمی پارس در دو بازه مذکور این است که فروش این شرکت در این بازه‌های زمانی تنها به فروش داخلی محدود بوده و همچنین شرکت در بازه زمانی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ به میزان ۵۵۸هزار و ۷۴۴ تن از محصول اتیل بنزن تولید و به میزان ۲۳۴ تن از این محصول را در این بازه زمانی به فروش رسانده و از فروش این محصول درآمدی ۵۲ میلیارد ریالی کسب کرده و این در حالی است که شرکت در بازه زمانی ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ تولید و فروشی از این محصول نداشته است.

در مرداد سال گذشته پیشنهاد افزایش سرمایه از ۶ هزار میلیارد ریال به ۴۸۲ هزار و۵۶۹ میلیارد ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد. پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط حسابرس و بازرس قانونی، مجوز افزایش سرمایه این شرکت از۶ هزار میلیارد ریال به ۴۷۰ هزار و  ۴۹ میلیارد ریال در اوایل اسفند سال گذشته صادر شد. در نهایت باید اشاره کرد ثبت افزایش سرمایه این شرکت در اواخر اردیبهشت سال‌جاری در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.

حجم تولیدات پتروشیمی پارس در نخستین  ماه سال

پتروشیمی پارس در فروردین سال گذشته به میزان ۳۱۳هزار و ۹۲۴ تن از محصولات خود را تولید کرد و متان با ۱۳۰ هزار و ۸۵۸ تن تولید بیشترین سهم از تولیدات این شرکت را در این بازه زمانی به خود اختصاص داده بود. در فروردین سال‌جاری حجم تولیدات این شرکت نسبت به دوره مشابه سال گذشته تغییر قابل توجهی نداشته و به میزان ۳۱۳ هزار و ۳۰۲  تن بود و در این بازه زمانی نیز متان با ۱۱۲  هزار و ۵۷۴ تن تولید بیشترین حجم تولید این شرکت را به خود اختصاص داده بود. در هر دو بازه زمانی پروپان، استایرن منومر، بوتان، پنتان و در نهایت تولوئن پس از متان به ترتیب بیشترین سهم را  از تولید این شرکت به خود اختصاص داده بودند. در نهایت باید اشاره کرد که شرکت در هر دو بازه زمانی از محصول  اتیل بنزن تولید نداشته است.

در نخستین ماه سال گذشته، پتروشیمی پارس به میزان ۲۵۳هزار و ۳۴۳  تن از محصولات خود را در بازار‌های داخلی به فروش رساند و از این محل درآمدی ۳۲ هزار و ۱۱۲ میلیارد ریالی کسب کرد. در بازه فروردین ماه سال‌جاری حجم فروش این شرکت نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افزایش همراه بوده و به میزان ۲۸۹ هزار و ۶۵۷  تن رسید. در نهایت میزان درآمد پتروشیمی پارس در نخستین ماه سال جاری با  ۵/ ۷۲درصد افزایش نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته به میزان ۵۵ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال بود.

https://ipna.news/160289کپی شد!