پتروشیمی اروند نیاز بعضی از کشورهای خاورمیانه را تأمین می‌کند

مدیرعامل پتروشیمی اروند در نشست با مدیران بانک ملی ایران در ماهشهر گفت: پتروشیمی اروند افزون‌ بر بی‌نیاز کردن کشور از محصولات پی‌وی‌سی و کاستیک، نیاز بعضی از کشورهای خاورمیانه را نیز تأمین می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا): حسن نشان‌زاده‌مقدم در نشستی با مدیران بانک ملی ایران که در این مجتمع برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تبریک به بسیجیان و روح پاک سردار سلیمانی، اظهار کرد: خوزستان یکی از مهم‌ترین استان‌های صنعتی و بزرگ‌ترین منبع درآمدی کشور است و از این لحاظ خدمات بسیاری به کشور ارائه می‌کند.

وی در ادامه به راه‌اندازی پتروشیمی اروند در اواخر دهه ۸۰ شمسی اشاره کرد و گفت: پتروشیمی اروند با بهره‌گیری از روزآمدترین فناوری جهان در سال ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم‌زمان کشور را در تولید محصول راهبردی کاستیک خودکفا کرد.

مدیرعامل پتروشیمی اروند، ظرفیت تولید این مجتمع را ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن در سال عنوان کرد که ۳۴۰ هزار تن از این تولیدات شامل محصول پی‌وی‌سی می‌شود.

نشان‌زاده‌مقدم ادامه داد: شرکت پتروشیمی اروند افزون بر بی‌نیاز کردن کشور از واردات محصولات پی‌وی‌سی، نیاز برخی کشورهای خاورمیانه از جمله ترکیه را نیز تأمین می‌کند.

وی در پایان، روابط شرکت پتروشیمی اروند با بانک‌ها را بسیار نزدیک دانست و بر نقش بانک‌ها در افزایش حجم تولیدات کشور تأکید کرد.

نظام تأمین مالی در خدمت تولید

محمدرضا فرزین، مدیرعامل بانک‌ ملی ایران نیز در این نشست، با اشاره به نقش بانک‌ها در تأمین مالی پروژه‌ها گفت: نظام تأمین مالی باید در خدمت تولید و معیشت مردم باشد و باید به سمت تحقق این هدف حرکت کرد.

وی افزود: به‌طور حتم، محصولات خوبی برای تأمین مالی بنگاه‌ها ارائه خواهیم داد تا بنگاه‌های جدیدی را در بخش تولید ایجاد کنیم.

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به نقش استان خوزستان در تولید ثروت اظهار کرد: باید تلاش شود همه شعب استان خوزستان نقش پشتیبان را برای تولیدکنندگان و بنگاه‌های اقتصادی داشته باشند و این استان برای بانک‌ها بسیار با اهمیت است.

https://ipna.news/158367کپی شد!