هزینه درمان مبتلایان به کرونا در بیمارستان پتروشیمی ماهشهر رایگان است

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر گفت: هزینه بستری تمامی بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان متعلق به صنایع پتروشیمی رایگان است.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛سید امید شهیدی نیا اظهارداشت: با محوریت شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی، پشتیبانی از کادر درمان شهرستان ماهشهر با جدیت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه خط مقدم مقابله با بیماری کرونا ویژه شهرستان ماهشهر با مشارکت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حال انجام است. گفت: شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه با تمام توان به کمک کادر درمان آماده‌اند.

رئیس شورای راهبری شرکت های پتروشیمی ماهشهر یکی از چالش‌های پیشروی مقابله با کرونا در این شهرستان، کمبود نیروی انسانی در مراکز درمانی بوده است گفت: در این راستا، بودجه مورد نیاز برای پرداخت دستمزد نیروهای موقت کادر درمان منطقه تامین شد و در نهایت بخش مهمی از این کمبود در ماهشهر برطرف گردید.

شهیدی نیا از بیمارستان پتروشیمی ماهشهر به عنوان یکی از مراکز درمانی مهم در منطقه برای پذیرش و درمان شهروندان مبتلا به کرونا نام برد و گفت: در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی صنایع پتروشیمی در منطقه، همواره بستری شهروندان این بیمارستان رایگان است.

وی خاطرنشان‌کرد: این مجموعه درمانی با کمبودهایی نیز در زمینه‌های مختلف روبرو است که مهمترین آن تامین دستگاه سی.تی.اسکن است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با تاکید بر ضرورت تهیه این دستگاه برای ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان عنوان‌کرد: در این رابطه هماهنگی‌های لازم با سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت صورت گرفته است و تلاش می‌شود تا روند تهیه سی.تی.اسکن مورد نیاز این بیمارستان با شتاب بیشتری انجام شود.

شهیدی نیا با تاکید بر اینکه روند فعالیت بیمارستان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر و ارائه خدمات مورد نیاز این مجموعه درمانی به شهروندان از اهمیت بسیار بالایی برای شرکت‌های پتروشیمی برخوردار است و سلامت و بهداشت افراد جامعه و رفع مشکلات مراکز درمانی همواره از دغدغه های مدیران صنعت بشمار می آید تا در صورت نیاز نسبت به رفع این موانع و نیازهای تجهیزاتی  اقدام شود.

وی اذعان‌داشت: با هماهنگی‌هایی که صورت گرفت تاکنون از محل بودجه شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر نسبت به ساماندهی مرکز اورژانس، بخش بستری بیماران کرونایی، انبار دارویی، محل نگهداری تجهیزات و لوازم تخصصی بیمارستان پتروشیمی ماهشهر اقدام شده است.

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در محدوده‌ای به وسعت حدود ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار در جنوب غربی ایران و در ساحل خلیج فارس، واقع در شهرستان بندر ماهشهر، شهر بندرامام خمینی (ره) قرار گرفته شده است.

این منطقه با توجه به موقعیت طبیعی و جغرافیایی و همچنین برخورداری از تسهیلات قانونی مناطق ویژه، به منظور توسعه صنعت و تجارت به ویژه صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دستی، تامین منافع اقتصادی، اجتماعی و ملی، جذب تکنولوژی های جدید و افزایش اشتغال ایجاد گردیده است.

https://ipna.news/157720کپی شد!