بازدید رییس کل دادگستری استان از پتروشیمی اردبیل

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری و سید عبدالله طباطبایی دادستان اردبیل به اتفاق اعضای کمیته حمایت قضایی از شهرک صنعتی غیردولتی پترو شیمی اردبیل بازدید کردند.

 

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،ناصر عتباتی رئیس کل استان اردبیل هدف از بازدید از این مجموعه صنعتی را بررسی مسائل و مشکلات عنوان نمود.

 با حمایت از تولید و اشتغال موجب دلگرمی کارگران و کارکنان باشید

در این بازید جلال الدین آسپار به نمایندگی از پتروشیمی و شهرک صنعتی پتروشیمی اردبیل به تشریح روند اجرایی پتروشیمی و علل تبدیل این محل به شهرک صنعتی پتروشیمی اردبیل پرداخت.

وی گفت: درسال ۸۵ شرکت پتروشیمی شازند اراک برای تاسیس پتروشیمی اردبیل پروانه تاسیس تولید اوره آمونیاک را از سازمان صمت دریافت کرد سپس در سال ۹۴ این مجوز به تولید پلی پروپیلن (تولیدآلیاژهای پلیمراز گاز طبیعی) تغییر یافت.

آسپار با اشاره به اینکه علیرغم پرداخت بخشی از هزینه های تامین آب و گاز از طرف پتروشیمی، ادارات مذکور قادر به تامین زیرساخت های لازم برای این ناحیه صنعتی نبودند، گفت: بدنبال این موضوع و بدلیل اینکه شرکت آب منطقه ای کتبا اعلام کرده است قادر به تامین ۱۱ میلیون مترمکعب آب از منابع آبی استان را ندارد، زیرا سد یامچی تماما به آب شرب اردبیل اختصاص پیدا کرده است.

جلال الدین آسپار درادامه به سابقه تاسیس این پتروشمی اشاره کرد و افزود: در سال ۹۷ برای برون رفت از وضعیت موجود  اعضای هیات مدیره تصمیم گرفتند محل اجرای طرح پتروشیمی به مکان دیگری که دارای توجیه فنی و اقتصادی باشد تغییر یابد و این محل جهت احداث صنایع با مزیت اقتصادی، به شهرک صنعتی پتروشیمی اردبیل تغییر یابد تا محدودیتهای موجود در تامین آب و سایر زیر ساختها مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: پس از اخذ کلیه استعلام های مثبت مربوطه از جمله امور اراضی استان و سایر دستگاههای اجرایی  و انجام مطالعات مجدد از سوی مهندسین مشاور و تصویب آن در هیت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان نسبت به اخذ پروانه تاسیس و بهره برداری اقدام کردیم.

این مسئول در گفت: قبل از اخذ پروانه تاسیس شهرک صنعتی پتروشیمی اردبیل برای ۵۳ هکتار زمین مذکور از شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل مجوز گرفته شده است و جهاد کشاورزی استان نیز طی نامه ای موافقت خود را برای احداث شهرک صنعتی در مساحت مذکور اعلام داشته است.

جلال الدین آسپار در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون ۴ واحد صنعتی هم در شرف بهره برداری می باشد، از رئیس کمیته حمایت قضایی استان درخواست کرد با عنایت  به انجام  زیر ساخت های مورد نیاز شرکت شهرکهای استان و در جهت رفع موانع اداری و کاری ایجاد شده  توسط برخی از دستگاههای اجرایی استان، دستور مساعدت جهت تسریع در اخذ مجوزات لازم صادر نمایند.

 مهمترین رسالت دستگاه قضایی حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌باشد

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این بازدید که دادستان مرکز استان و مدیران و مسولان اقتصادی و بخش خصوصی نیز به همراه وی حضور داشتند، اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف و رسالت‌های دستگاه قضایی حمایت از سرمایه‌گذاری و کمک به بخش خصوصی به منظور حفظ اشتغال و توسعه آن و رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌های موجود از جمله رفع بیکاری در استان می‌باشد.

رئیس دستگاه قضای استان اردبیل در ادامه با تشریح عملکرد کمیته حمایت قضایی استان به بازدید از مجموعه‌های مختلف صنعتی و تولیدی استان به منظور رفع مشکلات آنان اشاره کرد و افزود: این اقدامات امسال با توجه به نامگذاری سال به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری با جدیت بیشتری دنبال می‌شود به طوری که امسال کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان اردبیل توانسته است بسیاری از واحد‌های صنعتی راکد و نیمه راکد را با رفع موانع و مشکلات آنان دوباره به چرخه تولید بازگرداند.

وی خاطر نشان کرد اگر بتوانیم در مسیری حرکت کنیم که منجر به رونق تولید و اشتغال در استان گردد مسلما شاهد کاهش میزان وقوع جرائم و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل  علل راکد ماندن پروژه های احداثی شهرک صنعتی ورفع دغدغه ها و نگرانی های موجود و حمایت مشروع از سرمایه گذاری انجام یافته دانست و افزود: با تمام توان درصدد راه اندازی واحدهای راکد استان به منظور ایجاد اشتغال و بدنبال آن کاهش جرائم و کاهش آسیب های اجتماعی در استان اردبیل هستیم.

در این بازدید که بیش از سه ساعت به طول انجامید ضمن حضور در قسمت‌ها و بخش‌های مختلف مجموعه و نیز رویت مسائل و مشکلات پتروشیمی اردبیل تصمیمات لازم و راهکار‌های عملی برای رفع آن اتخاذ گردید.

https://ipna.news/155908کپی شد!