درآمد پتروشیمی‌های تایلند بهبود می‌یابد

درآمد شرکت‌های پتروشیمی تایلند در سال ۲۰۲۱ میلادی در پی افزایش قیمت نفت و به دنبال آن افزایش قیمت محصولات پتروشیمی افزایش می‌یابد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،انتظار می‌رود شرکت‌های پتروشیمی تایلند به‌دلیل افزایش قیمت محصولات، در سال ۲۰۲۱ میلادی درآمد بهتری به دست آورند، با این حال مازاد عرضه در چین روند کند رشد در بعضی از بازارهای آسیا می‌تواند سودآوری را کاهش دهد.

موسسه اعتبارسنجی فیچ در این باره اعلام کرد: درآمد شرکت‌های پتروشیمی تایلند در نیمه دوم سال گذشته میلادی به‌طور مطلوبی احیا شد، اگرچه سرعت بهبود درآمد شرکت‌ها بسته به سطح ادغام هر شرکت در عملیات پایین‌دستی متفاوت بوده است.

سود شرکت پی‌تی‌تی گلوبال کمیکال، بازوی پتروشیمی شرکت نفت و گاز پی‌تی‌تی تایلند، در پی بهبود قیمت محصولات با افزایش همراه بود، در حالی که شرکت ایندورما ونچرز به‌دلیل افزایش تولید و افزایش تولید پلی‌اتیلن ترفتالات خود با سود خالص روبه‌رو شد.

فیچ اعلام کرد که با بهبود فعالیت‌های تجاری و صنعتی مورد انتظار در پی آغاز واکسیناسیون مقابله با ویروس کرونا که سبب تقویت تقاضا در بازار نهایی می‌شود، شرکت‌های پتروشیمی می‌توانند منتظر سود بهتری در سال ۲۰۲۱ باشند.

https://ipna.news/155892کپی شد!