نخستین محموله صادراتی پتروشیمی لردگان صادر شد

محسن‌محمودی مدیرعامل پتروشیمی لردگان با اعلام این خبر تصریح کرد: این شرکت با ظرفیت سالانه تولید ۶۷۰ هزار تن آمونیاک و یک میلیون و ۸۰ هزار تن اوره به عنوان ششمین مجتمع پتروشیمی کشور و به دست متختصصان و نیروهای داخلی افتتاح شده است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(آایپنا)؛وی گفت:طی ماه آینده صادرات، اوره به میزان ۳۰ هزارتن به کشور های همسایه خواهیم داشت که به ازای هر تن ۲۶۰ دلار ارزآوری خواهد داشت.

وی تصریح کرد :این پتروشیمی در منطقه‌ای افتتاح شده که کشاورزی و دامداری از ظرفیت‌های مهم این منطقه به شمار می‌رود و امروز یکی از بزرگترین مجتمع‌های پتروشیمی کشور را در اختیار دارد.
محمودی افزود: ۸۰ درصد از نیروهای متخصص و غیرمتخصص این مجتمع را نیروهای بومی استان تشکیل می دهند.

محمودی خاطر نشان کرد:طرح اوره آمونیاک لردگان با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور، یک طرح صادراتی است و این نکته بسیار مهم است که در پتروشیمی لردگان هم جهش صادرات را شاهد خواهیم بود و هم جهش تولید را.

محمودی افزود: باتوجه به تنوع محصولات پتروشیمی در بالادست، توسعه صنایع پتروشیمی در پایین‌دست نیز در دستور کار قرار گرفت و پارک اوره رزینی با ارزش افزوده بالا تعریف و در حال اجرا می باشد
محمودی در پایان خاطر نشان کرد در حالی صادرات محصولات را انجام دادیم که ۳۰ میلیون نفر ساعت کارکرد بدون حادثه را از ابتدای ساخت و بهره بردای را در کارنامه خود داریم

https://ipna.news/155605کپی شد!