هلدینگ خلیج‌فارس برترین شرکت ایران شد

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ضمن دستیابی به رتبه برترین شرکت ایرانی در میان ۵۰۰ شرکت برتر کشور موفق به کسب پنج عنوان شرکت پیشرو، بالاترین رتبه فروش، بالاترین ارزش افزوده، بیشترین سودآوری، بیشترین صادرات و دومین رده بالاترین ارزش بازار در میان شرکت‌های ایرانی شد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،در بیست‌وسومین سال رتبه‌بندی شرکت‌های ایرانی «IMI-100»، «صنایع پتروشیمی خلیج فارس» موفق شد عناوین مختلف برتر در بین ۵۰۰ شرکت برتر ایرانی را به خود اختصاص دهد.

در این گردهمایی که با حضور مسئولان و مقام‌های عالی‌رتبه اقتصادی کشور برگزار شد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس موفق شد با مقدار فروش بالغ بر ۷ میلیارد و ۲۸۶ میلیون دلار محصول به‌عنوان نخستین شرکت برتر ایران در سال ۱۳۹۸ در حوزه فروش انتخاب شود.

افزون بر این، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس موفق شد در چهار رتبه‌بندی بالاترین رتبه فروش سال ۹۸ با بیش از ۸۱۸ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال، بالاترین رتبه ارزش افزوده با ۳۴۵ هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال، بیشترین سودآوری با ۲۸۹ هزار و ۵۲ میلیارد ریال  و بیشترین صادرات با بیش از ۲ میلیارد و ۹۲۸ میلیون و ۳۴۶ هزار دلار در میان ۵۰۰ شرکت برتر ایرانی در سال ۹۸ را به خود اختصاص دهد.

از سوی دیگر در این رتبه‌بندی، این شرکت عنوان چهارمین بنگاه اقتصادی را با دارایی ۲ میلیون و ۷۹ هزار و ۷۰۲ میلیارد ریال در سال ۹۸ به خود اختصاص داده و نکته قابل توجه آن است که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس توانست عنوان «شرکت پیشرو» در میان شرکت‌های کشور را از آن خود کند.

https://ipna.news/155579کپی شد!