شاخص بورس ۳۷ هزار واحد افت کرد

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۶میلیارد و ۹۲۳میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۷هزار و ۹۰میلیارد تومان در ۷۷۹هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۶میلیارد و ۹۲۳میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۷هزار و ۹۰میلیارد تومان در ۷۷۹هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۳۷هزار و ۶۲۱واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۱۳۵هزار و ۳۸۸واحد قرار گرفت.
بیشترین اثر منفی بر افت دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل نمادهای معاملاتی تولیدی فولاد سپید فراب کویر، پتروشیمی شازند و ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص بورس شدند.
۸ مصوبه مهم هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار سرگردانی زیان دیدگان در بورس و دولتی که پاسخگو نیست
شاخص های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت سر گذاشتند؛ به طوری که شاخص قیمت (وزنی ارزشی) ۹۸۱۷واحد، کل (هم وزن) ۷۰۱۸واحد، قیمت (هم وزن) ۴۵۹۰واحد، آزاد شناور ۴۲۴۰۶واحد و شاخص های بازار اول و دوم ۳۱۵۸۰ و ۶۱۹۵۰ واحد افت کردند.
در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۵۰۴میلیون ورقه به ارزش ۴هزار و ۶۰۵میلیارد تومان در ۴۰۳هزار نوبت، آیفکس ۲۹۴واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۱۳۹واحد قرار گرفت.
در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، فولاد هرمزگان جنوب و سنگ آهن گهر زمین شد و در مقابل نمادهای معاملاتی توزیع دارو پخش، قاسم ایران و مجتمع صنایع لاستیک یزد بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

https://ipna.news/155423کپی شد!