به‌کارگیری حداکثری ظرفیت‌های بومی در طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب

وزیر نفت با تأکید بر اینکه طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب صددرصد ایرانی است، گفت: تلاش می‌شود این طرح با حداکثر استفاده از ظرفیت‌های صنعتی و پیمانکاری استان کرمانشاه اجرا شود.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، بیژن زنگنه امروز (شنبه، ۱۸ بهمن‌ماه) در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب با اشاره به اینکه امروز برای من روز مهمی است، زیرا سال‌های بسیاری دنبال اجرای طرح تبدیل گاز به پلی‌پروپیلن (GTPP) در کشور بودم، اظهار کرد: این طرح، طرحی ملی است، زیرا در همه جای کشور، شبکه وسیع گازرسانی وجود دارد و می‌توان این طرح را اجرا کرد.

وی با بیان اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی توانست صاحب فناوری این طرح شود و طرح یادشده با همت و سرمایه‌گذاری این شرکت اجرا می‌شود، افزود: سرمایه‌گذاری بزرگ بیش از نیم میلیارد دلاری در بخش بالادستی این طرح انجام می‌شود و امیدواریم طبق زمانبندی تکمیل شود.

وزیر نفت با اشاره به اینکه مصوبه‌های لازم برای اجرای طرح پتروشیمی اسلام‌آباد از سوی شورای اقتصاد و دولت محترم صادر شده است که جای قدردانی و تشکر دارد، ادامه داد: اجرای این طرح از آرزوهای فنی من بود که طرحی صددرصد ایرانی است.

زنگنه با تأکید بر اینکه تلاش می‌شود حداکثر استفاده از ظرفیت‌های صنعتی و پیمانکاری استان کرمانشاه در اجرای این طرح انجام شود، گفت: کمک می‌کنیم ظرفیت‌های مکمل صنعتی نیز در استان ایجاد شود، زیرا در کنار طرح‌های توسعه‌ای گاز، پالایشگاه و پتروشیمی و همین‌طور پایین‌دست پتروشیمی که قرار است در استان انجام شود، یک مشاور انتخاب کردیم که از اساس اثرگذاری این طرح‌ها را در توسعه استان بررسی کند.

کرمانشاه؛ سومین قطب پتروشیمی کشور

وی به صنایع ارزشمند در پایین‌دست این طرح اشاره کرد و با بیان اینکه پروپیلن یکی از باارزش‌ترین محصولات صنعتی است، گفت: استان کرمانشاه از نظر اتیلن نیز از وضع بسیار خوبی برخوردار است و حدود ۳۰۰ هزار تن تولید پلی‌اتیلن دارد و خط اتیلن غرب هم از استان می‌گذرد.

وزیر نفت تصریح کرد: با اجرای این طرح، استان کرمانشاه سومین قطب پتروشیمی کشور پس از بوشهر و خوزستان است که توسعه در این استان ادامه هم می‌یابد.

زنگنه با تبریک ایام دهه فجر و این روز بزرگ به مردم اسلام‌آباد و کرمانشاه اظهار کرد: قرار ما این است که در ماه‌های نخست سال آینده پیمانکار اصلی این طرح برای تجهیزات و نصب با در نظر گرفتن همان ملاحظات حداکثر ارجاع به شرکت‌ها و ظرفیت‌های بومی استان، انتخاب شود.

وی با اظهار امیدواری به اینکه این طرح به‌طور دقیق با منابعی که تعیین‌شده به‌سرعت پیش رود و به نتیجه برسد، افزود: استانداری بزرگ‌ترین حامی و مشوق اجرای این طرح‌های توسعه‌ای است و به‌طور طبیعی به وظیفه ذاتی استانداری عمل می‌شود تا بستر برای توسعه کشور و استان فراهم شود.

وزیر نفت با تبریک به مردم استان کرمانشاه و اسلام‌آباد گفت: این طرح هدیه دولت است؛ هدیه یعنی کار، تلاش، استقامت و هدیه یعنی در شرایط تحریم و فشارها توانستیم یک طرح دانش‌بنیان عظیم را در این استان آغاز کنیم و پس از سه سال که طرح تکمیل شد و به سوددهی رسید، تمام سهام این طرح به مردم فروخته می‌شود و این دست دولت نمی‌ماند و به مردم واگذار می‌شود.

https://ipna.news/155403کپی شد!