شفاف سازی از وظایف مهم بازرسی در سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت

با حضور جهانبخش امینی و مهدی نصر آبادی جلسه هیات بازرسی سازمان در بیمارستان صنعت نفت خارگ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، جلسه بازدید هیئت بازرسی سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت از خدمات داروئی بیمارستان با حضور امینی رئیس بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان ، جنابی مسئول بازرسی دارویی سازمان ، نصر ابادی معاونت دارو و درمان بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ و همچنین مظفری و یزدخواستی از اعضاء هیئت بازرسی سازمان برگزار گردید .

در ابتدای این جلسه امینی از همکاری مسولین و پرسنل این بیمارستان تشکر نموده ، اظهار داشتند بازرسی ها و بازدید های دوره ای که در طول سال از مناطق مختلف صورت می گیرد به جهت اصلاح روند فرایند ها و پیشگیری از وقوع فساد اداری در سازمان و بستن روزنه های فساد است .

وی در ادامه افزود: در بازرسی دو نکته مد نظر است: عدم اغماض و چشم پوشی از خطا و عدم لحاظ کردن روابط ودوستی ها.

وی همچنین گفت: یکی از مشکلات عمده مناطق اقماری، عدم تحویل و تحول فرآیندها توسط نفرات اقماری است.

بازرسی های سازمان، دوره ای و در همه مناطق است و هدف، بازرسی خاص گزارش شده نیست. بسیاری از نرم افزارها دارای نواقصی هستند که راه سوء استفاده در آنها باز است.ما در درمان مستقیم و غیر مستقیم بدنبال اصلاح فرآیند هستیم.

در ادامه جلسه مریم جنابی ضمن اعلام پیشرفت فرآیندهای انبار دارو و تجهیزات در سال ۹۹ نکات بسیار مهمی را در مورد بهینه سازی فرایند تهیه ، نگهداری، ترخیص و توزیع دارو بیان کردند.

در ادامه مسعود مظفری و مریم یزدخواستی نیز در جهت اصلاح فرایند انبارها پیشنهادات خود را به اشتراک گذاشتند.

مواردی نظیر جدایی کامل انبار از داروخانه،لزوم وجود یک بایگانی انبار منظم، ایجاد انبار فرعی (داروخانه)، ایجاد دفتر یا فرآیندی برای ارسال و دریافت اسناد و دارو و تجهیزات از به واحدها و آموزش تخصصی حسابدار انبار از جمله موارد عنوان شده توسط تیم بازرسی امور دارویی بود.

در پایان امینی ضمن تشکر مجدد و سپاسگزاری از پرسنل سخت کوش مجموعه بیمارستان خارگ که با علاقه و جدیت در شرایط سخت کرونا در خدمت پرسنل زحمتکش صنعت نفت و مردم بومی جزیره هستند تشکر کرد و خاطر نشان نمودند: شفاف سازی و اصلاح فرایند ها از وظایف مهم بازرسی در سازمان بهداشت ودرمان می باشد و خواستار عضویت حامد شکوه صارمی رئیس بیمارستان نفت خارگ در کارگروه ارتقاء سلامت اداری منطقه شدند.

در ادامه نصر آبادی معاونت دارو و درمان حضور گروه بازرسی سازمان در منطقه را مغتنم شمرده وانتظارات خود از کارکنان رادر حفظ اصول و رعایت دستورالعملها برای شفافیت عملکرد در همه زمینه ها بویژه خدمات دارویی، بیان کردند.

https://ipna.news/155184کپی شد!