ارزش افزوده بالا زمینه ساز حضور بخش خصوصی درصنعت پتروشیمی

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: صنعت پتروشیمی ایران از ارزش افزوده متعارف و قابل دسترسی برخوردار است که با همکاری هرچه بیشتر با بخش خصوصی واقعی، این ارزش افزوده افزایش خواهد یافت.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،رضا پدیدار، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران اظهارکرد: خوشبختانه ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران وجود دارد، همچنین با همدلی و همکاری می‌توانیم جهش دیگری را با جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید در این صنعت پیشرو و مهم محقق کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی واقعی می‌تواند همکاری‌های بسیار خوبی با صنعت پتروشیمی کشور داشته باشد، افزود: دولت باید به بخش خصوصی اعتماد و باور داشته باشد و از ظرفیت این بخش بیشتر استفاده کند، بدون تردید کشور ما که دارای قدمت تاریخی در صنعت پتروشیمی است حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

پدیدار با بیان اینکه امروز کشورهایی همچون کره‌جنوبی، ژاپن و آلمان پیشرفت‌های قابل توجهی در صنعت پتروشیمی داشته‌اند، تصریح کرد: چندی پیش مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گزارش جامع و کاملی از این صنعت ارائه کرد و طبق پیش‌بینی‌ها نیز تا سال ۱۴۰۰ ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور به ۱۰۰ میلیون تن خواهد رسید که این اتفاق بزرگی خواهد بود.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران پتروشیمی از ارکان مهم اقتصاد کشور دانست و گفت: معتقدم پتروشیمی در مقایسه با نفت‌خام و حتی بنزین و دیگر فرآورده‌ها از ارزش افزوده‌ای بیش از ۲ تا ۳ برابری برخوردار باشد، از این رو سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی، یک فرصت جذاب، مطمئن و رو به رشد برای سرمایه‌گذار است.

وی عنوان کرد: باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی به‌ویژه اتاق‌های بازرگانی در حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به معنای واقعی استفاده کرد، بدون شک استفاده از فکر و ذهن روشن در این زمینه، تغییر و تحولات مثبتی در پی خواهد داشت.

https://ipna.news/154089کپی شد!