پیشرفت ۱۲ درصدی پتروشیمی ارگ بندرماهشهر در ۱۰ سال

آغاز ساخت پتروشیمی ارگ با سهامداری چند مجموعه مختلف در سال ۱۳۸۹ شروع و تا کنون پس از گذشت ۱۰ سال فقط ۱۲ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، شرکت شیمیایی الیاف در سال ۱۳۸۲ تاسیس و در سال ۱۳۸۹ با تغییر نام به پتروشیمی ارگ فعالیت خود را شروع کرد.

سهامداران این شرکت شامل موسسه اعتباری کارسازان آینده، پتروشیمی تبریز و شرکت سرمایه گذاری نور آتی هستند.

در صورت بهره برداری، تامین خوراک این شرکت از مجموعه های مختلف شامل، تهیه ۱۱۰هزار تن پروپیلن از پتروشیمی سلمان فارسی و پالایشگاه آبادان، تهیه ۵۲ هزار تن آمونیاک و ۹،۵ هزارتن اسید سولفوریک از پتروشیمی رازی و تهیه ۱۸هزار تن هیدروکسید سدیم از پتروشیمی بندرامام و غدیر می باشد.

محصولات این پتروشیمی نیز ۱۰۶ هزارتن آکریلونیتریل، ۱۲ هزارتن سولفات آمونیم و ۲۰ هزارتن سیانیدهیدروژن در سال است.

محصولات تولیدی پتروشیمی ارگ در صنایع مختلف از جمله، تولید الیاف اکریلیک، رزین های ABS و SAN، نایلون، ادیپونیتریل، الیاف صنعتی، الاستومرها کاربرد دارد.

زمین این شرکت پتروشیمی در سایت ۲ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرماهشهر قرار دارد.

پیشرفت اندک طرح در ۱۰ سال گذشته نشان دهنده عدم پیگیری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سهامداران این طرح است که موجب هدررفت سرمایه ملی میشود.

این در حالی است که بهره برداری از این طرح می تواند علاوه بر اشتغال، باعث تکمیل زنجیره تولیدات صنعت پتروشیمی و در راستای حمایت از کالای ایرانی، مصارف داخلی کارخانه های مورد نیاز این محصولات را تامین کند.

https://ipna.news/153978کپی شد!