شرکت کالای پتروشیمی قربانی خصوصی سازی نادرست شرکت ملی صنایع پتروشیمی

سال ۱۳۹۱ با واگذاری شرکت کالای پتروشیمی به بخش خصوصی مزایا و حقوق کارکنان کاهش و با اخراج تدریجی کارکنان از ۴۰۰ نفر نیرو در سال ۱۳۹۱ به ۷۰ نفر در سال ۱۳۹۹ رسیده است.

این شرکت با مالکیت گروه سرمایه گذاری انتخاب هیچگونه فعالیتی در جهت رسالت و نام خود انجام نداده و طبق منابع موثق از یک شرکت کاملا سود ده فقط تعدادی انبار در منطقه ویژه اجاره داده است.

واگذاری بی قید و شرط شرکت کالای پتروشیمی توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی باعث بیکار شدن بیش از ۳۰۰ نفر از کارکنان این شرکت شده است.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی می توانست در اقدامی قبل از واگذاری نیروهای این شرکت را بین سایر مجموعه های خود تقسیم و از اخراج آنان جلوگیری کند.

اعتراض و تحصن های چند سال اخیر کارکنان این شرکت نیز با گذر زمان به دست فراموشی سپرده شد و اکنون جز نام چیز دیگری از این شرکت باقی نمانده است.

در حالی که بیش از ۸۰ درصد نیروهای این شرکت اخراج شده اند سازمان های نظارتی و مجموعه های پیگیر حقوق کارگران هیچگونه اقدامی در این زمینه انجام نداده اند.

در این بین وعده های پوچ امید شهیدی نیا رئیس سازمان منطقه ویژه و همچنین علیرضا بیرانوند فرماندار بندرماهشهر راه به جایی نبرد تا اکنون فقط حدود ۱۵ نفر نیرو به عنوان حراست از انبارهای شرکت کالای پتروشیمی مشغول به کار باشند.

شرکت کالای پتروشیمی یکی از شرکت های سود ده و مهم در صنعت پتروشیمی کشور با هدف تامین هرگونه تجهیزات صنعت پتروشیمی از داخل و خارج کشور بوده که اکنون فعالیتی ندارد.

https://ipna.news/153489کپی شد!