اهمیت ویژه انجام معاینات دوره ای کارکنان در شرایط شیوع ویروس کرونا

با وجود شرایط ویژه شیوع کرونا در کشور و لزوم اطلاع رسانی و اجرای دستورالعمل های ارسالی از سوی ستاد سازمان و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، همزمان انجام معاینات دوره ای کارکنان را سرلوحه کاری خود قرار دادیم.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا)؛بهروز عظیم زاده رئیس طب صنعتی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور در خصوص انجام معاینات طب صنعتی در ایام شیوع ویروس کرونا گفت ؛ ما در انجام معاینات دوره ای کارکنان در سه استان آذربایجان شرقی ، غربی و اردبیل به بیش از ۹۰ درصد اهداف خود رسیده ایم.

وی با اشاره به تشکیل جلسات کمیته سلامت از فروردین سال جاری افزود : با وجود شرایط ویژه شیوع کرونا در کشور و لزوم اطلاع رسانی و اجرای دستورالعمل های ارسالی از سوی ستاد سازمان و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، همزمان انجام معاینات دوره ای کارکنان را سرلوحه کاری خود قرار دادیم.

دکتر عظیم زاده اظهار داشت : جلسات بطور مستمر و هفته ای یکبار تشکیل و تا کنون نیز ادامه دارد ، برنامه عملیاتی انجام معاینات نوشته شده و از طریق نامه به واحدهای HSE شرکت های تابعه در سه استان آذربایجان شرقی ، غربی و اردبیل اعلام شده است.

رئیس طب صنعتی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور تصریح کرد : با مساعدت های رئیس بهداشت و درمان منطقه و انجام مکاتبات با مدیران عامل شرکت های تابعه نفت و تشکیل جلسات متعدد ، بر لزوم اجرای معاینات دوره ای کارکنان به خصوص در شرایط کنونی شیوع کرونا ویروس ، با اقبال همکاران مواجهه شدیم و همین ما را بر آن داشت ، به صور ضربتی و با تمام توان خود ، برنامه معاینات دوره ای ویژه شرایط کرونا را طراحی و به مرحله اجرا در آوریم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ یک از کارکنان طب صنعتی و بهداشت که در انجام معاینات دوره ای حضور داشتند به بیماری کووید ۱۹ مبتلا نشدند، گفت : تیم های سیار با حضور در مراکز صنعتی سه استان آذربایجان شرقی ، غربی و اردبیل ، معاینات همکاران با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی به انجام رساندند.

رئیس طب صنعتی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور عنوان کرد : با همت همکاران واحد طب صنعتی و سلامت کار ، به بیش از ۹۰% اهداف خود در انجام معاینات دوره ای کارکنان نائل شدیم.

عظیم زاده بیان کرد : از اول تیرماه امسال تاکنون موفق به انجام ۳۴۰۰ معاینه در ۶۸ شهر سه استان تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور شده ایم و انتظار می رود که تا پایان سال به حدود ۵۰۰۰ مورد معاینه برسد.

وی خاطر نشان کرد : امسال با توجه به شرایط خاص ( شیوع بیماری کووید ۱۹ ) ، اهداف طب صنعتی و سلامت کار کارکنان ، علاوه بر انجام کارهای روتین ، شناسائی بیماری های شغلی ، کنترل بیماری های مزمن و بیماریابی و به نوعی غربالگری بیماری کرونا است و آموزش چهره به چهره و پاسخگوئی به سوالات مراجعین (کارکنان و خانواده های تحت پوشش) است .

عظیم زاده در پایان به رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت : تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله زدن ماسک، نرفتن به سفرهای غیر ضرور ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم تماس با افراد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ است.

https://ipna.news/153220کپی شد!