اصلاح سهمیه مواد پتروشیمی مورد مصرف در صنایع نساجی

مدیر کل صنایع غیر فلزی وزارت صنعت از اصلاح سهمیه مواد پتروشیمی مورد مصرف در صنایع نساجی خبر داد.

اصلاح سهمیه مواد پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،محسن صفدری با بیان این مطلب، اظهار داشت:

اصلاح سهمیه مواد پتروشیمی به منظور مدیریت تقاضای محصولات پتروشیمی مورد مصرف در صنایع و در راستای کاهش قیمت تمام شده مواد اولیه مورد نیاز صنعت انجام شده است.

در مجموع ۶۸۶ واحد صنعتی مصرف‌کننده پروپلین نساجی در کشور وجود داشتند که پس از تصمیم کمیته راهبری مدیریت تقاضای محصولات پتروشیمی و طرح افق برای مدیریت تقاضای مواد پتروشیمی و دستور اصلاح سهمیه واحدها، در عرضه هفته گذشته ۴۰۷ واحد مشمول اصلاح سهمیه شدند.

وی در ادامه، افزود:

مجموع سهمیه‌ها پیش از این ۲۸ هزار و ۴۰۰ تن بود که بعد از اصلاح به حدود ۵۰ درصد سهمیه قبلی و به میزان ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن رسید.

 بررسی مجدد مقدار خرید از بورس

به گزارش خبرگزاری صنایع، مدیر کل صنایع غیر فلزی وزارت صنعت در پایان پیرامون اینکه میزان رقابت برای این نوع از مواد اولیه، نسبت به هفته گذشته به شدت کاهشی بوده و با تداوم این روند و تمهیدات موجود حتما این رقابت به صفر خواهد رسید، اظهار کرد:

چنانچه واحدهای تولیدی که با کاهش سهمیه مواجه شده‌اند، در میزان سهمیه فعلی دارای ابهاماتی هستند با مراجعه به سازمان‌های صنعت استان‌ها و ارائه اسناد مثبت مبنی بر آمار تولید و مقدار خرید از بورس در سال ۹۸ مراتب را اعلام کنند تا مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

 

https://ipna.news/153185کپی شد!